۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۹۶۰۳۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام بیشتر حوزه های علمیه به دروس قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ضرورت اهتمام بیشتر حوزه های علمیه به دروس قرآنی، گفت: قرآن باید در حوزه های علمیه جزء دروس اصلی باشد نه اینکه تبدیل به یک درس جنبی شود.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مسؤول ستاد اقامه نماز کشور و مفسر قرآن کریم امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه های علمیه برادران و خواهران استان زنجان با اشاره به لزوم مهارت آموزی طلاب در تمامی زمینه ها، گفت: باید مسأله مهارت آموزی طلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب به بنده سپرده شده است، جدی تلقی شود.

وی در ادامه با اشاره به ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش کنونی کشور، افزود: من پس از نزدیک به 50 سال تجربه به این نتیجه رسیدم که باید خاک آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه را عوض کرد؛ چرا که پس از آموزش های فراوانی که داوطلبان در آنجا می بینند، در اغلب اوقات هیچ مهارتی ندارند.

این مقام مسؤول در ادامه بیکاری موجود در جامعه را حاصل عدم مهارت در جوانان دانست و تصریح کرد: وقتی هیچ مهارتی در قالب آموزش هایی که جوانان ما در مدرسه و دانشگاه می بینند، به دست نیاورند، طبیعتا این انسان بی مهارت پولی ندارد؛ چون درسی که خوانده به درد اشتغال وی نخورده و چون پول ندارد ازدواج نیز نمی تواند بکند و پیامد آن نیز فساد در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به لزوم اهتمام طلاب به راه اندازی جلسات درس قرآن در مساجد و محلات سراسر کشور، تأکید کرد: مردم و دانشجوهای ما بی دین نشده اند؛ بلکه دین را به آنها عرضه نکرده اند؛ از این رو طلاب همت کرده و جلسات درس قرآن را در محلات و مساجد با چند جوان راه اندازی کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه بیشتر حوزه ها به دروس قرآنی، گفت: قرآن باید در حوزه های علمیه جزء دروس اصلی باشد نه اینکه تبدیل به یک درس جنبی شود؛ بنده مدتی دنبال یک طلبه ای که یک دوره خوب تفسیری را مطالعه کرده باشد گشتم ولی نتوانستم پیدا کنم.

مسؤول ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به وجود درس های فراوان برای زندگی انسان ها در قرآن کریم، افزود: باید دیدگاه خود را نسبت به قرآن تغییر داده و به آن به عنوان کتابی که دارای درس های فراوانی از جمله درس زندگی، روانشناسی و سیاست وجود دارد، نگاه کنیم و می طلبد برای این امر نیز مردم و به ویژه طلاب به دنبال دستیابی به آن باشند.

وی در پایان با دسته بندی علوم به علوم مضر، غیرضروری و مفید، خاطرنشان کرد: بعضی از علوم مضر هستند که در قرآن نیز به آنها اشاره شده است، بعضی از علوم نیز غیرضروری هستند مانند اینکه بدانیم تعداد افراد اصحاب کهف چند نفر بود؛ چرا که دانستن این مسأله چندان مهم نیست.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه امروز به موضوع مهارت آموزی طلاب تأکید فراوانی داشت و در پایان نیز نامه ای را که رهبر معظم انقلاب پیشنهاد او مبنی بر لزوم نهادینه کردن این امر در حوزه های علمیه و همچنین دستور ایشان به مدیران حوزه های علمیه کشور را برای حاضران در جلسه قرائت کرد./949/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات