۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۹۵۹۵۸
شیخ ماهر حمود:

نابودی اسرائیل از آموزه های قرآن و تورات است

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تأکید کرد که نابودی رژیم صهیونیستی از آموزه های قرآن و تورات به شمار می آید.
ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس صیدای لبنان درباره سند سیاسی جدید حماس گفت: هیچ چیز تغییر نکرده و حماس همچنان جنبش مقاومی است که به آزادی همه فلسطین پایبند بوده و به عنوان یک جنبش اسلامی و ملی، رعب و هراس را بر دل دشمن صهیونیستی وارد می کند.

وی افزود: البته ما خواستار استفاده از واژه های روشنتری بودیم و سند نیز باید متعلق به همه فلسطین باشد که در آن به صورت واضح بر لزوم نابودی رژیم صهیونیستی بر اساس آموزه های قرآن و تورات تأکید شده باشد.

این عالم اهل تسنن با طرح سوالی مبنی بر اینکه مسؤول پروژه به اصطلاح صلح کیست، اظهار داشت: آیا جنبشی که بخشی از فلسطین به شمار می آید و در غزه تحت فشار شدیدی قرار دارد، مسؤولیت این پروژه را برعهده دارد؟ حماس هم اکنون در دریای پسرفت عربی دست و پا می زند. 

شیخ ماهر حمود با اشاره به اینکه جنبش فتح نیز جزئی از تاریخ فلسطین است، تصریح کرد: پیروز نهایی این بحران جنبش جهاد است که در سیاست داخلی وارد نشده و در انتخابات و دولت نیز مشارکت ندارد. نباید جنبش های فلسطینی را مسؤول پسرفت عربی و خیانت های تکراری توصیف کرد. 

وی ادامه داد: ما به نیابت از جنبش حماس و سایر گروه های فلسطینی که نمی توانند این جمله را بگویند به صراحت اعلام می کنیم که رژیم صهیونیستی محکوم به نابودی است و مقاومت اسلامی بدون وقفه ادامه خواهد یافت. از حماس می خواهیم به بررسی داخلی خود پرداخته و اشتباهات خود را تصحیح کند.

رییس اتحادیه علمای مقاومت خاطرنشان ساخت: سخنان برخی افراد در جنبش حماس درباره اینکه این سند نشان دهنده جنبش نیست، تعدد آرا در حماس را نشان می دهد اما مهم این است که عملکرد مقاومت و ایستادگی آن در برابر توطئه ها بهبود یابد./980/ب901/د

ارسال نظرات