۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۹۵۷۳۴
مولوی قاضی:

حضرت فاطمه افضل زنان بهشت است

مولوی قاضی به بیان فضایل حضرت فاطمه(س) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) سرور زنان بهشت و دنیا و ذکر او ذکر هر مومن به رسول خدا است.
مولئی قاضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالحلیم قاضی، مفتی اهل سنت سیستان و بلوچستان امروز در کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله «بانوی آفتاب از دیدگاه مذاهب» که در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: حضرت فاطمه(س) سرور زنان بهشت و دنیا و ذکر او ذکر هر مومن به رسول خدا است.

وی افزود: نقشی که حضرت زهرا(س) در زمان پیامبر و بعد از او ایفا کرد بر همگان آشکار است اگر انسان قول صادقی داشته باشد این قول صادق در مدح فاطمه صدق می‌کند و هر چه از او گفته شود کم است زیرا پیامبر او را پاره تن خود معرفی کرد.

مولوی قاضی به بیان فضایل حضرت فاطمه(س) پرداخت و بیان کرد: در کتاب احمد ترمذی به نقل از عبدالله بن عباس آمده است که افضل زنان بهشت، مادر فاطمه، خود فاطمه، مریم و آسیه هستند که سر خیل آنان فاطمه است.

وی ادامه داد: وجه تسمیه فاطمه(س) به فاطمه این بود که به الهام خداوند او را بر آتش مانع شد یعنی آن حضرت هیچ‌گاه رنگ آتش را نخواهد ندید؛ همچنین او چون گل شکفته پیامبر بود و نسل پیامبر از حضرت زهرا(س) در دنیا منتشر شد به زهرا نامیده شد.

مفتی اهل سنت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بتول یعنی او از زنان دیگر برجسته و ممتاز بود؛ زیبایی اخلاقی و جسمانی و شرافت نسبی داشت اما هیچگاه به این شرافت تکیه نکرد بلکه به عمل خود اتکا کرد؛ ما نیز باید به این ویژگی حضرت متوسل شویم زیرا تمام روابط فامیلی در قیامت کنار گذاشته می‌شود.

وی فاطمه را احب اولاد رسول خدا خواند و ابراز داشت: زهرا از همه فرزندان رسول خدا و اهل بیت و نیز عایشه بیشتر به پیامبر نزدیک بود؛ عایشه فرمود هیچ کسی را مشابه تر از فاطمه در نشست و برخاست و قد و قیافه به رسول خدا نیافتم./83۱/۲.۲/ب۱

ارسال نظرات