۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۹۵۶۷۰
فرهنگ و دولت ‌آینده(۲۷)

ضرورت جبران ضعف فرهنگی در دولت دوازدهم

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین درباره وظایف فرهنگی دولت آینده گفت: فرهنگ اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بخش‌هایی از این فرهنگ همچون نوع پوشش اجتماعی ضعیف شده است.
فرهنگ

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین،‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره وظایف فرهنگی دولت آینده گفت: لازم است دولت اسلامی، آموزه های اسلام را با همه توان رعایت کند که بخش فرهنگی یکی از مهم ‌ترین وظایف دولت را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: اعتقادات یکی از جهات بخش فرهنگی است و لازم است دولت برای آن برنامه ریزی داشته باشد، سازمان تبلیغات و فرهنگ و ارشاد و سایر مجموعه‌های دولتی و حتی بخش‌هایی مانند تجارت، کشاورزی و سیاست خارجی نیز باید از رویکرد فرهنگی برخوردار باشند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به رابطه تولیدات داخلی با فرهنگ ابراز داشت: شایسته است کالاهایی که در بخش داخلی تولید می‌شوند مانند لباس‌ها پیوست فرهنگی و اسلامی داشته باشند، تا سبک زندگی کشورهای غربی در کشور حاکم نشود.

وی با بیان اینکه فرهنگ اجتماعی از اهمیت بالایی برای مورد توجه قرار گرفتن از طرف دولت دارد، خاطرنشان کرد: لازم است فرهنگ اجتماعی بیشتر مورد توجه دولت آینده قرار گیرد، چرا که شاهد هستیم بخش‌هایی از این فرهنگ مانند صله رحم، نوع پوشش اجتماعی، فرهنگ گفت و گو ضعیف شده است.

مدیر حوزه‌های علیمه قزوین در ادامه افزود: همچنین بحث ارباب رجوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا اگر مسؤولان و مدیران بر مبنای فرهنگ دینی، ادب اسلامی و خدمت به مردم با ارباب رجوع رفتار کنند مروج و مبلغ دین در جامعه خواهند بود و مردم از آنها تأثیر خواهند گرفت.

وی با اشاره به موضوع مواد مخدر و طلاق به عنوان یک موضوع فرهنگی و اجتماعی ابراز داشت: لازم است موضوع مواد مخدر بر طبق فرهنگ اسلامی و دینی کنترل و در مرحله پس از آن ریشه کن شود،‌ همچنین طلاق نیز در سال‌های گذشته سرعت یافته و نگرانی متلاشی شدن خانواده‌ها وجود دارد،‌ دولت آینده باید به این موضوع نیز توجه جدی داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی سپس با بیان اینکه اجرای خوب وظیفه دولت است، اظهار داشت: صاحب نظران فرهنگی نظریه‌های فرهنگی را بیان می‌کنند و دولت به عنوان مجری وظیفه دارد اجرای خوبی در این زمینه داشته باشد.

وی در پایان گفت:‌ روش عملکرد و اجرای مدیران و وزرا در یک دولت در لایه‌های پایین تأثیرگذار است،؛ بنابراین باید دولت باید برای مدیران خود برنامه ریزی داشته باشد./955/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات