۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۵۶۷
طی مراسمی در بابل؛

از نیم قرن مجاهدت علمی حجت الاسلام والمسلمین برهانی تجلیل شد

طی مراسمی با شکوه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل از نیم قرن مجاهدت علمی حجت الاسلام والمسلمین برهانی در تدریس علوم دینی تجلیل شد.
مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی مراسم تجلیل از حجت الاسلام برهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در مراسم نکوداشت و تجلیل از نیم قرن مجاهدت حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی برهانی در تدریس علوم دینی که در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، گفت: جهل و نادانی بزرگترین مصیبت انسان است و اهتمام پیامبران و ائمه اطهار(ع) برای زودن غبار جهل از پیشانی بشریت بود.

وی افزود: هر جا که علم در عرصه ای وارد شود مانند نوری تابان روشنایی می بخشد و تاریکی ها را می زداید.

امام جمعه بابل با بیان جایگاه معلم و تکریم سنگر مدارس، تأکید کرد: معلم از آن جهت دارای جایگاه رفیع و بلندی است که در امتداد راه پیامبران و فرستادگان الهی، انسان را از ظلمت و تاریکی خارج می کند.

وی ادامه داد: معلم و استاد از نگاه اسلام باید همواره مورد تکریم قرار گیرد و روایات بسیار زیادی در جایگاه و تکریم مقام استاد و معلم و نحوه برخورد شاگردان و جامعه در مقابل معلم وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) درباره حق استاد بر شاگردان، تصریح کرد: خوب گوش دادن به سخنان معلم، بزرگ شمردن استاد، حفظ وقار در حضور استاد، عیب پوشی و اظهار خوبی های استاد از جمله حقوقی است که امام سجاد(ع) درباره معلم در رساله حقوق خود بیان کرد.

وی با بیان این مطلب که از نگاه اسلام هدف از فراگیری علم، قرب الهی است، خاطرنشان کرد: انسان برای علم آموزی باید هم طهارت جسمانی و هم طهارت روحی پیدا کند، زیرا علم آموزی از نگاه اسلام امری مقدس محسوب می شود.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به این که در حوزه علمیه علم آموزیِ تنها جایگاهی ندارد، تأکید کرد: برای فراگیری علوم دینی، در کنار تلاش آموختن، تهذیب نفس و توجه به اخلاق جایگاهی رفیع و مهم دارد.

وی با تقدیر از تلاش های علمی و مجاهدت حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی برهانی در نیم قرن تدریس علوم دینی در حوزه علمیه بابل، گفت: حجت الاسلام والمسلمین برهانی از مخاخر حوزه علمیه و از اساتید برجسته ای است که با اخلاق حسنه و روی خوش به تدریس علوم دینی برای طلاب می پردازد و هزاران شاگرد برجسته ماحصل تلاش های خالصانه و صادقانه ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: زمانی که مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با ساختمانی قدیمی و فضایی نه چندان بزرگ پذیرایی شاگردان و طلاب علوم دینی بود، حجت الاسلام والمسلمین برهانی در کنار مرحوم آیت الله روحانی هم قبل و هم بعد از انقلاب، مجاهدانه در این عرصه خدمت کرد.

وی با قیاس فضای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در حوزه های علمیه، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین برهانی هم در سنگر تعلیم و تدریس و هم در سنگر خدمات اجتماعی تلاش های زیادی را انجام داد و امروز مردم بابل به وجود علمای برجسته ای مانند ایشان افتخار می کنند.

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه بابل هم با اشاره به آشنایی خود با حجت الاسلام والمسلمین برهانی، تصریح کرد: امروز روستای تلیکران بابل دارای 80 روحانی و طلبه برجسته در حوزه علمیه است و حجت الاسلام و المسلمین برهانی نقش زیادی در تشویق نوجوانان و جوانان برای قرار گرفتن در زمره سربازان امام عصر(عج) در حوزه علمیه داشت.

امام جمعه شهرستان تنکابن افزود: حوزه علمیه شهرستان بابل با داشتن اساتید برجسته ای مانند حجت الاسلام والمسلمین برهانی به خود می بالد زیرا ایشان در کنار یک استاد برجسته از نظر علمی یک استاد واقعی و حقیقی در زمینه اخلاق اسلامی محسوب می شود.

وی قدرشناسی از مقام استاد را موجب قدردانی بیشتر جامعه از این مقام دانست و گفت: اگر نیازمند شناخت درست جامعه از مقام علم هستیم باید قدردان جایگاه استاد و معلم باشیم.

حجت الاسلام پوراکبر ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین برهانی به لحاظ تسلط بسیار خوبشان به مسائل فقهی و شرعی و رساله عملیه شاگردان برجسته ای را تربیت کرد و از دست اندرکاران برپایی این مراسم تجلیل و تقدیر از مقام استاد، شایسته تقدیر می کنم./1313/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات