۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۵۵۵۵
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

معلم مجرای فیض الهی برای دستیابی به سعادت است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با بیان این مطلب که معلم مجرای فیض الهی است، گفت: اسلام نگاه ویژه ای درباره اهمیت جایگاه معلم در جامعه دارد و باید این جایگاه برای جامعه قدر دانسته شود.
روز معلم در حوزه امام حسین روز معلم در حوزه امام حسین روز معلم در حوزه امام حسین روز معلم در حوزه امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل عصر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم در این مدرسه علمیه، با گرامیداشت تفاوت ماه شعبان با ایام هفته معلم، گفت: ماه شعبان متعلق به پیامبر گرامی اسلام(ص) است و ایشان بزرگ معلم بشریت برای  هدایت به سوی سعادت هستند.

وی افزود: معلمان ادامه دهنده راه پیامبران الهی محسوب می شوند تا با توأمان کردن علم و ایمان در جان بشریت، نور ایمان را بر قلب های آنان بتابانند.

امام جمعه گتاب با بیان این مطلب که معلم مجرای فیض الهی است، تأکید کرد: اسلام نگاه ویژه ای درباره اهمیت جایگاه معلم در جامعه دارد و باید این جایگاه برای جامعه قدر دانسته شود.

وی ادامه داد: جامعه ای به سوی سعادت و تعالی می رود که آحاد افراد جایگاه معلم و اهمیت سنگر تعلیم و تربیت در آن قدر بدانند.

حجت الاسلام تقی پور تکریم جایگاه معلمان از سوی شاگردان را از مسائل مورد تأکید در اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: معلم حقوق زیادی بر گردن شاگردان خود دارد که از جمله آن تکریم شخصیت معلم از سوی شاگردان است.

وی افزود: نخستین چیزی که شاگردان در بدو ورود به سنگر تعلیم و تربیت به ویژه حوزه های علمیه باید فرا گیرند، اظهار تواضع و خشوع در برابر استاد خود است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به سیره رفتاری بزرگان دین و علمای برجسته در برابر مقام و جایگاه معلم، گفت: معلمان چونان شمعی فروزان هستند که با سوختن خود روشنایی می بخشند و هدایتگر جامعه پیرامون خود هستند.

وی ادامه داد: استاد در حوزه علمیه جایگاهی به مراتب بالاتر از یک معلم عادی و معمولی دارد زیرا با نگاه تهذیبی به مسأله تعلیم نگاه می کند.

حجت الاسلام تقی پور با تأکید بر این مطلب که طلاب باید در کنار افزایش آگاهی خود را به زیور اخلاق و معرفت مجهز کنند، تصریح کرد: تهذیب و تعلم دو بال برای پرواز یک طلبه برای رسیدن به کمال و قرار گرفتن در زمره سربازان حقیقی امام عصر(عج) است./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات