۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۹۵۳۳۸
آیت الله نوری همدانی:

مجلس نسبت به وعده کاندیداها برای کمک به اقشار کم درآمد سنگ اندازی نکند

حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار توجه جدی مسؤولان به اقشار کم درآمد شد و از مخالفت مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه انتقاد کرد.
درس خارج آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به  انتخابات پیش رو گفت: باید بین نظام و دولت فرق گذاشته شود.

وی افزود: نظام ما یک نظام الهی و مقدس بوده و دنباله حکومت امیرمؤمنان(ع) است، هرکس درباره نظام تردید و آن را تضعیف کند گناه کرده و قابل بخشش نیست؛ مشکلاتی وجود دارد اما نباید نسبت به نظام سیاه نمایی کرد؛ نظام اسلامی تحت اشراف ولایت فقیه قرار دارد

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، نظام اسلامی و ولایی را  هدیه الهی دانست و اظهار داشت: دولت ها تغییر می کنند اما نظام باقی است، مردم در مسیر برقراری این نظام ولایی خون دادند و اگر کسی بخواهد آن را تضعیف کند قابل قبول نیست.

وی با اشاره به ویژگی های رییس جمهور اصلح ادامه داد: رییس جمهور باید دارای ویژگی ولایتمداری، استکبارستیزی و خدمت به مردم باشد، هرکس به میدان بیاید و این سه ویژگی را داشته باشد می تواند موفق باشد، اگر کسی به میدان بیاید و علیه ولایت فقیه چیزی بگوید قبول نداریم و درست نیست چون نظام بر محور ولی فقیه اداره می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نسبت به سخنان و رهنمودهای ولی فقیه نباید گزینشی برخورد کرد، ابراز داشت: نباید به گونه ای باشد که افراد آنچه را از کلام ولی فقیه که به نفعشان است بیان کنند و نسبت به آن چیزی که به نفع آن ها نیست موضع داشته باشند.

وی عنوان کرد: برخی در مسیر و برنامه های کسانی که کاندیدا هستند سنگ اندازی می کنند به عنوان مثال مطرح شده که اقشار کم درآمد با توجه به گرانی و بیکاری با مشکلات سختی مواجه هستند و می خواهند مشکلات از پیش پای مردم بردارند، می گویند در ضمن این که باید کار شود یارانه ای که تا کنون 45 هزار تومان بوده دو تا سه برابر افزایش پیدا کند چون برخی با وجود گرانی های بسیار با همین مبلغ امرار معاش می کنند.

در اسلام هم راه روشن است، روزی امیرمؤمنان(ع) فردی را دیدند که برای امرار معاش خود دست تکدی به سمت مردم دراز کرده است، حضرت فرمودند که از بیت المال باید این فرد را اداره کرد، از این رو هرکس قدرت کار دارد باید برای او کار ایجاد شود و اگر قدرت کار ندارد باید از بیت المال اداره شود تا آبرو و عزت او محفوظ باشد.

وی اضافه کرد: این آقایان می گویند ما سعی می کنیم که برای همه کار ایجاد کنیم اما کسانی که قدرت کار ندارند یا فعلا کاری ندارند را باید اداره کرد، بنده در اروپا دیدم اشخاصی را که درس می خوانند معین می کنند که برای چه کاری صلاحیت دارند و نام های آنان را می نویسند، این فرد اگر فارغ التحصیل شود جایگاه این فرد برای انجام کارها بعدی مشخص شده است؛ اما اگر جایگاهی مشخص نشدباشد  به او حقوق می دهند تا کار فراهم شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که عده ای نشسته اند و می گویند که نمی توانیم مشکلات را حل کنیم و مجلس اجازه نمی دهد که اینگونه باشد، گفت: معلمان و کارگران کم درآمدترین افراد هستند و از طرفی دیگر بیشترین زحمت را می‌کشند. در مجلس برای برخی افراد 20 میلیون تومان درآمد تعیین شده باید به آنها گفت برای آنها بودجه دارید ولی برای کارگر و معلم این وعده‌ها را نمی‌دهید سنگ‌اندازی در وعده‌های کاندیداها در اینگونه موارد درست نیست.

وی با تأکید بر حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات افزود: ما مصداق را معین نمی کنیم اما مردم با توجه به معیارهای تعهد، استکبار ستیزی، ولایتمداری و خدمتگزاری باید اصلح را انتخاب کنند، همه مردم باید به میدان بیایند و این یک وظیفه شرعی و اسلامی ویک تکلیف است.

این مرجع تقلید با بیان این که انتخابات به سرنوشت مردم مربوط است، اظهار داشت: اسلام سرنوشت ما را به دست خودمان داده است، بر این مبنا باید خودمان در انتخابات شرکت کرده و همچنین دیگران را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کنیم./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات