۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۹۵۱۹۴
آیت الله مجتهد شبستری:

شهید مطهری نماد علم، اخلاق و تقوا بود

امام جمعه تبریز گفت: شهید مطهری نماد علم، اخلاق و تقوا بود و با جامعیتی که داشت امروز بهترین الگو برای روحانیت و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری دز سالروز معلم و سالروز شهادت علامه شهید مطهری در جمع اساتید حوزه‌های علمیه تبریز و استان با بیان اینکه تعلیم و تربیت یک انفاق و بخشش است، اظهار داشت: انفاق را نباید تنها در انفاق و بخشش مالی خلاصه کرد، بلکه انفاق علم هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت به واقع نوعی احسان و صدقه با ارزش است و این صدقه ارزشمند فرصتی است که در اختیار شما قرار گرفته است و از اجر چنین احسانی برخوردار هستید که لازم است قدر این فرصت را بدانید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نیاز امروز جامعه اسلامی تربیت فرهیختگان دینی و نخبگان علمی در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: تربیت فرهیختگان دینی زمانی محقق خواهد شد که تربیت علمی طلاب با عمل به فرائض دینی و خلوص نیت همراه باشد که نتیجه آن یا تعمیق علمی طلبه نخبه علمی و فرهیخته دینی خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف سنگین حوزه های علمیه و روحانیت، تصریح کرد: شما اساتید حوزه های علمیه در کنار تعلیم علمی طلاب و تربیت اخلاقی آنها وظیفه مهم و اساسی دیگری دارید که باید مورد توجه جدی شما قرار گیرد، پاسخ گویی به شبهات بر علیه معتقدات دینی و انقلابی ملت است که بر دوش شما قرار گرفته است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کار بزرگ حوزه های علمیه به ویژه اساتید طلاب مقابله با نبرد نرم دشمن و قرار گیری در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است، گفت: دشمن امروز به دنبال انحراف نسل جوان از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی است، بنابراین مسؤولیت امروز ما در برابر هجمه عظیم دشمن که از طریق ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی صورت می گیرد، مضاعف است.

وی با اشاره به شخصیت بزرگ معلم اسلام و انقلاب متفکر شهید مطهری، اذعان داشت: شهید مطهری نماد علم، اخلاق و تقوا بود و با جامعیتی که داشت امروز بهترین الگو برای روحانیت و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها است. شهید مطهری با عمق اندیشه خود با بسیاری از انحرفات و شبهات زمان خود مقابله کرد و در حد توان پاسخ گوی شبهات و اندیشه های انحرافی بود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابراز داشت: حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و همگانی است، همه مردم باید در انتخابات حضور داشته باشند، روحانیت در این میان می تواند با تشویق مردم وظیفه خود را به انجام رساند.

وی با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح در انتخابات، یک آزمون الهی برای مردم است، گفت: نباید نسبت به مسأله انتخابات به بی‌تفاوتی بود، در این میان نقش تبلیغی اساتید حوزه‌ها بسیار بالا و با اهمیت است، حضور با بصیرت و آگاهی آینده کشور را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت خواهد کرد./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات