۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۹۴۹۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

تولید با کیفیت از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مسؤولان ما نگاهشان باید به درون باشد ما امروز نیازمان به زایش درونی در اقتصاد است و اگر بخواهیم این زایش را در دل اقتصاد مقاومتی شاهد باشیم، باید قدرتمان را از سرمایه های درونی کشورمان به دست آوریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین علی شکری در جمع مدیران تابعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی این اداره کل در شاهرود، ضمن اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ابراز داشت: شعار سال‌جاری به نسبت سال گذشته نتیجه گرا تر است به این معنا که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نوع اقدام و عمل را مشخص نکرده بود اما در شعار سال۹۶، نوع اقدام مشخصا تولیدی است که باید به اشتغال منتج شود لیکن این نخستین ویژگی مهم شعار سال جدید است.

وی افزود: با تحقق اقتصاد مقاومتی شاهد اشتغال زایی هستیم که در آن جوانان سرگرم کارهای مفید می شوند و این نخستین اثر اجتماعی اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در دو بخش قابل بحث است، افزود: نخست مقوله فیزیکی که شامل پروژه های این حوزه در بحث های مختلف مانند سرمایه گذاری و ... است که کمتر شامل نهادهای فرهنگی مثل سازمان تبلیغات اسلامی می شود اما مقوله دوم، بحق فرهنگی و معنوی اقتصاد مقاومتی است که این مهم می بایست با بکار گیری تمام ظرفیت های دستگاه های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، در جامعه ترویج شود تا بتوانیم شاهد گفتمان سازی فرهنگی شعار سال در سطح جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی شکری در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: اشتغال و تولید با یکدیگر پیوستگی دارند یعنی هرچه میزان تولید بیشتر شود، میزان اشتغال نیز بالا خواهد رفت، اما منظور از اشتغال، اشتغال مستمری است که به تولید منجر شود و نه به قول برخی مسئولان هرکس که در هفته یک ساعت نیز کار کرد، شاغل حساب شود، لذا باید گفت در بحث اقتصاد مقاومتی باید اساسی و ریشه ای به امور اهتمام داشت.

وی افزود: تحقق شعار سال، حاصل نگاه به شعار ما می توانیم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها آن را تاکید کردند لذا مسئولان ما نگاهشان باید به درون باشد ما امروز نیازمان به زایش درونی در اقتصاد است و اگر بخواهیم این زایش را در دل اقتصاد مقاومتی شاهد باشیم باید قدرتمان را از سرمایه های درونی کشورمان به دست آوریم به عنوان مثال امروز خلاقیت، اختراع، نخبگان و ... در زمره سرمایه های ما هستند که باید از آنها در راستای بهبود وضعیت کارخانه های فرسوده، اشتغال، اختراع و ... استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه سرمایه گذاری الزام اقتصاد مقاومتی است، تاکید داشت: ما اگر می خواهیم کارخانه هایمان به رونق بازگردند باید به فناوری روز تجهیز شویم و این امر نیازمند اعتبارات و سرمایه گذاری است لذا دولت، حکومت و حاکمیت باید با جلب اعتماد مردمی نسبت به سرمایه گذاری داخلی اقدام کند تا شاهد رونق تولید و سرمایه گذاری درون گرا باشیم هرچند می توان از سرمایه های خارجی نیز در زمانی که سرمایه های داخلی، جوابگو نبود بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شکری با بیان اینکه رقاب پذیری، سرمایه و فناوری، کیفیت، سلیقه سنجی مردم و ... در زمره ضرورت های اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای ترویج تولید ابتدا باید بازار را تقویت کرد و برای این منظور تولید کننده ابتدا باید محیط پیرامونی خود را بشناسد و نیازهای جامعه را بداند برای مثال امروز چین با شناخت نیازهای مردم آمریکا در تمام بازارهای این کشور از جمله خودروسازی رسوخ کرده و این نشان می دهد چینی ها می دانند هر کشوری چه نیازهایی دارد و یکی از الزامات دیگر اقتصاد مقاومتی در کنار سرمایه گذاری، بازار بر حسب نیازاست.

وی با بیان اینکه باید سلایق مردم را سنجید و سپس رقابت پذیری کرد، تاکید داشت: اگر در اقتصاد، قدرت رقابت پذیری وجود نداشته باشد، تولیدات استمرار نخواهند داشت لذا تولید کننده داخلی باید به این امر نیز نگاه ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان کیفیت را دیگر اولویت و ضرورت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر محصولات ما امروز با رقیب های خارجی رقابت کرد، می توان اعتماد مردم را جلب کرد، پس اگر می خواهیم شعار سال تحقق پیدا کند باید کالای با کیفیت تولید شود وگرنه اجناس داخلی در انبارها باقی می مانند.

حجت الاسلام والمسلمین علی شکری در پایان سخنان خود نیز، تاکید کرد: امام صادق(ع)، می فرمایند «چیزی نگوئید که از قدر و منزلت شما و کرامت شما چیزی کاسته شود» و معمولا در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... این روزها که روزهای رقابت انتخاباتی است، این مسائل به وضوح دیده می شوند که باید به آن توجه ویژه داشت لیکن نباید مطالبی گفته شود که وزن یک شخص را بکاهد پس بهتر است به جای سخن گفتن به کار کردن پرداخت./977/۱۰۱/ب۱

ارسال نظرات