۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۹۴۹۲۷
امام جمعه دامغان:

جانبازان عمارهای انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه دامغان در دیدار با جانبازان گفت: جانبازی در راه حفظ اسلام و انقلاب سعادتی بی‌نظیر و حاصل معجونی از عشق و عقل و ایمان است، شما جانبازان عمارهای انقلاب اسلامی هستید که در صف شهدا حرکت کردید و اکنون خار چشم دشمنان شده اید.
امام جمعه دامغان و جانبازان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در دیدار با جانبازان 70 درصد شهرستان دامغان که به مناسبت سالروز ولادت فرخنده حضرت قمر بنی هاشم اباالفضل العباس(ع) برگزار شد ضمن تبریک اعیاد مبارگ ماه شعبان اظهار داشت: شخصیت بی بدیل حضرت عباس(ع) تنها در ابعاد شجاعت، زیبایی و وفا معرفی شده است و مرتبه علمی و اعتقادی آن حضرت به عنوان فقیهی بزرگ کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه ویژگی‌های بسیاری درباب شخصیت حضرت اباالفضل(ع) در احادیث نقل شده که در آن بین، بصیرت و اندیشه ژرف و درک درست آن حضرت از شرایط زمان خود، در عصر ما باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: حضرت قمر بنی هاشم(ع) جان خود را در دفاع از امام زمان خود فدا کرد و همه شهدا در قیامت به مقام غبطه می‌خورند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های جانبازان در طول هشت‌ سال دفاع مقدس و بصیرت و حضور آنان در صحنه‌های حساس و مهم تاریخ انقلاب اسلامی، و بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب خود از جانبازان سرافراز است که خداوند ایشان را برای اسلام و انقلاب و ملت حفظ کرد، افزود: شما ایثارگران خار چشم دشمنان، بهترین الگو برای نسل جوان و نمونه بارز ایمان و پایبندی به آرمان‌های ولایت و انقلاب هستید.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خطاب به جانبازان گفت: شما بهترین نمونه های مجاهدت در راه خدا هستید، بکوشید همواره در صحنه باشید، با تشکیل مجموعه های فرهنگی و اعتقادی و هیأت با محوریت خود جوانان را جذب کرده و سد راه نفوذ دشمن و آسیب دیدن بیش از پیش آینده سازان کشور در مقابل هجمه وسیع و همه جانبه فرهنگی دشمن شوید.

سیدعلی میر علی اکبری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دامغان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دامغان قریب به یک هزار و 500 جانباز پنج تا 70 درصد دارد و 15 نفر از جانبازان والامقام این شهرستان نیز بیش از 70 درصد جانبازی دارند، اظهار داشت: امروز نیز اگر تهدید و تجاوزی به مرز های ایران اسلامی رخ دهد این دلاور مردان همچنان در صف نخست و خط مقدم دفاع از دین و میهن خواهند بود.

وی جانبازان را سرمایه های بزرگ معنوی کشور برشمرد که برای دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و حفظ امنیت و عزت ملت غیور ایران اسلامی دست از دنیا و علایق آن شستند و افزود: عمده مشکلات امروز جانبازان و خانواده‌های صبور آنان در حوزه اشتغال فرزندانشان است.

میر علی اکبری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 300 نفر از فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و خانواده های شهدا و ایثارگر شهرستان دامغان با معضل بیکاری مواجه هستند و 800 نفر فرزندان دانشجو این قشر نیز در آینده نزدیک به این آمار اضافه خواهند شد، تصریح کرد: دولتمردان و مسؤولان امر باید در حوزه اشتغال فرزندان شاهد و جانباز و رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان جانبازان تدبیری عملی بیاندیشند.

گفتنی است، امام جمعه دامغان در پایان این نشست با تقدیم هدیه ‌ای از سالها مجاهدت و حماسه آفرینی جانبازان حاضر در این دیدار تجلیل و قدردانی کرد./977/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات