۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۹۴۸۸۸
فرهنگ و دولت آینده(۲۵)

غفلت فرهنگی دولت مقدمه شکست اقتصادی و سیاسی

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور: دولتی در این نظام موفق است که بتواند مهندسی فرهنگی کشور را بر اساس اسناد بالادستی نظام به درستی مدیریت کند.
شاهرودی

حجت الاسلام محمدی شاهرودی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دولت آینده و وظیفه او در قبال مسائل فرهنگی کشور، گفت: در دنیا هر نظامی چهار بخش عمده سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی دارد، در نظام هایی که اقتصاد اولویت اول آنها است در آن نظام‌ها فرهنگ، سیاست و امنیت تحت تأثیر اقتصاد است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بر اساس فرهنگ شکل گرفت؛ بنابراین دولتی در این نظام و عرصه مدیریت موفق است که بتواند مهندسی فرهنگی کشور را بر اساس اسناد بالادستی نظام به درستی مدیریت کند.

 مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه مهندسی فرهنگ با مهندسی فرهنگی تفاوت دارد، عنوان کرد: در مهندسی فرهنگ مدیر نقاط ضعف و قوت فرهنگ را بررسی کرده و با تعریف چشم‌اندازی مشخص هدف‌گذاری می‌کند که مردم به آرمان‌های خود دست یابند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی افزود: اما در مهندسی فرهنگی باید اقتصاد، سیاست، برنامه‌های امنیتی ما با رویکرد فرهنگی شکل گیرد، دولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران موفق است که فرهنگ را زیربنای رسالت، هدف و ماموریت خود قرار دهد که اقتصاد، فرهنگ جامعه از ناهنجاری‌های متعدد نظیر طلاق، ولنگاری اجتماعی، بی‌حجابی، اعتیاد و فروپاشی خانواده با زیربنای فرهنگی نجات دهد.

وی ادامه داد: اگر دولت مهندسی فرهنگی کشور را به درستی مدیریت می‌کرد این ناهنجاری‌ها کاسته شده و ما در بقیه زمینه‌ها نیز شاهد رشد و شکوفایی می‌شدیم.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور درباره اقدامات فرهنگی دولت یازدهم، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر دولت‌ها رویکرد سیاسی داشتند و کمتر به مسائل فرهنگی توجه کردند، اگر چه باید بر اساس انقلاب فرهنگی، مبنا فرهنگی باشد؛ این دولت نیز همین نگاه را داشت در برخی عرصه‌ها وعده‌های متعددی داد و محقق نشد؛ برداشتن تحریم‌ها را مطرح کرد یکی از شعارهای جدی این دولت بود که نشد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی افزود: بنا بود تحریم‌های بانک مرکزی برداشته شود اما نشد، بنا بود طرح قانون داماتو لغو شود که اتفاق نیافتاد؛ قرار بود بخش عمده اموال بلوکه شده ایران برگردد که نشد، بانک ملی و برخی شرکت‌ها مجدد تحریم شدند.

وی ادامه داد: درباره عزتی که این دولت از آن دم می‌زد که به پاسپورت ها برمی گردانیم چندین مورد اتفاق افتاد که نه تنها عزت به پاسپورت ایرانی‌ها برگشت نخورد بلکه در بسیاری از موارد برخوردهای ناشایست شد،  برخوردی که با زنان در یکی از کشورها شد، برخورد با جوانان ما در فرودگاه جده عربستان یا اتفاقی که در آمریکا رخ داد همه نشان از عدم عزت برای پاسپورت ایرانی بود.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ابراز کرد: در عرصه فرهنگ نیز ناهنجاری‌های فرهنگی به فراوان‌تر شده حجاب و عفاف کاهش یافته ولنگاری افزایش یافته است.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: دولت مدعی است که ما سایه جنگ را از سر مردم برداشتیم که این سخن به تعبیر تحلیل‌گران نظامی و امنیتی یک دروغ آشکار است آنچه سایه جنگ را از سر نظام برداشت تدابیر رهبر معظم انقلاب ایمان مردم و حمایت آنان از ولایت و نظام و توان نیروهای مسلح ما بود که توانست جنگ را دور کند./807/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات