۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۹۴۸۸۴
آیت الله مجتهد شبستری:

حمایت از تولید عامل اشتغال زایی و کاهش بیکاری است

امام جمعه تبریز با تأکید بر حمایت همگانی از تولیدات داخلی، گفت: حمایت از تولید داخلی با خرید و فروش محصولات ایرانی عامل اشتغال زایی و کاهش بیکاری است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در دفتر امام جمعه تبریز، با تأکید بر حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی در کشور، اظهار داشت: نامگذاری سال با همین هدف صورت گرفت که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم راسخ مردم و مسؤولان است، گفت: حمایت از تولید داخلی با فروش محصولات داخلی در بازارهای کشور و اشتیاق مردم به خرید محصولات تولید شده در کشور صورت می گیرد که همین امر اساس تولید و اشتغال است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اقدام ارزشمند اصناف شهر تبریز در حمایت از محصولات داخلی، گفت: اصناف کفاشان و لوازم خانگی با اقدام به فروش محصولات داخلی و استفاده از دست نوشته هایی مبنی بر فروش محصولات داخلی و عدم فروش محصولات خارجی از تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت می کنند.

وی با تأکید بر ترویج الگوهای مثبت استان در کشور، خاطرنشان کرد: چنین اتفاق و اقدام مبارکی می تواند به عنوان الگو به دیگر استان‌های کشور نیز تسری پیدا کند تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و در نتیجه رونق اقتصادی در کشور باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همیاری و همکاری عمومی است که سبب خواهد شد اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق پیدا کند، گفت: همه باید با کمک و همکاری همگانی در تحقق اقتصاد مقاومتی کوشا باشند تا شاهد اوج گیری هر چه بیشتر ایران اسلامی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات روز اجتماعی استان، ابراز داشت: یکی از معضلات اجتماعی که استان و دیگر نقاط کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، معضل بیکاری است که تبعات سوء اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد و لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه از عوامل مؤثر در بیکاری آذربایجان شرقی مهاجرت‌هایی است که به استان صورت می‌گیرد، افزود: لازم است در قبال این‌ عوامل اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی مشخص و مؤثری انجام گیرد تا معضل بیکاری نه تنها در استان بلکه در کل کشور رفع شود./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات