۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۹۴۷۹۵
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

حمایت از روحانیت به منزله حفظ استقلال کشور است

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به لزوم حمایت بیشتر مالی و عاطفی از طلاب و روحانیان، گفت: حمایت از روحانیت به منزله حفظ استقلال کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین ربانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین ربانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین ربانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: قشر روحانیت از ضعیف ترین اقشار جامعه امروز بوده و اکثر طلاب تنها با شهریه روزگار خود را می گذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: باید حمایت بیشتری از قشر روحانیت صورت گیرد تا بتوانند در آرامش خاطر به کسب علم دین پرداخته و در آینده اثرگذار ظاهر شوند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از اساتید و مبلغان نیز موجب شکوفایی استعدادها در حوزه علمیه شده و اساتید با فراغت خاطر به تدریس علوم دین می پردازند و شاگردانی شایسته و عالم تربیت می کنند.

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه قم حمایت از طلاب را به منزله حمایت از استقلال کشور دانست و بیان داشت: فعالیت طلاب، روحانیان و مبلغان ایمان مردم را شکل می دهد و ایمان مردم نیز استقلال و اقتدار کشور را تضمین می کند.

این مسؤول اظهار داشت: توجه به قشر روحانیت فرهنگ عمومی و دینی جامعه را ارتقا داده و تا حد زیادی از ناهنجاری های اجتماعی می کاهد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تأکید کرد: باید قشر روحانیت نیز از حداقل های زندگی شهروندی برخوردار باشند، امروز بیکاری و مشکلاتی همچون مسکن و بیمه، زندگی طلاب را با سختی هایی مواجه کرده است و باید هر چه سریعتر برای حل این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی در ادامه افزود: اقداماتی در زمینه بهره مندی طلاب از امکانات بیشتر صورت گرفته اما کمبود امکانات محدودیت هایی را در این زمینه ایجاد کرده است تا جایی که حداقل های لازم نیز برای آنها فراهم نیست./857/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات