۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۹۴۷۳۴
حجت الاسلام رضوی مهر:

عدم سازش با دشمنان خدا از ویژگی های مکتب امام حسین است

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: باید در شرایط کنونی به امام حسین(ع) اقتدا کنیم و در برابر دنیایی که برای ضربه زدن به حق صف آرایی کرده اند؛ برای حمایت از حق بایستیم و تردید نداشته باشیم.
رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع گروهی از مبلغان حوزه علمیه همدان با اشاره به درس امام حسین(ع) برای زندگی امروز، گفت: خودسپاری به توحید از ویژگی های امام حسین(ع) است که جهاد و هجرت و خطبه های ایشان بر محور توحید است و این معانی از بیانات ایشان استفاده می شود.

وی افزود: امام حسین(ع) بزرگ آموزگار بشریت است که می تواند معنای کرامت، شجاعت و مفاهیم ارزشی را معنا کند و اگر نبود این معلم راستین بشریت، شاید خیلی از مفاهیم تبیین نمی شد.

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: باید در شرایط کنونی به امام حسین(ع) اقتدا کنیم و در برابر دنیایی که برای ضربه زدن به حق صف آرایی کرده اند؛ برای حمایت از حق بایستیم و تردید نداشته باشیم و بدانیم که حقیقت محور همه ارزش هایی است که خداوند به انسان داده است.

وی خاطرنشان کرد: باید معارف راستین آموزگار خود را کسب کنیم که از جمله آنها عدم سازش با دشمنان خدا، رأفت با دوستان خدا و اطاعت از رهبری دینی و عقیدتی، اقامه حدود و احکام الهی و خود و خانواده را در مسیر الهی قرار دادن است و نباید در این زمینه از خانواده فاصله گرفت.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: بدانیم مسیر امام حسین(ع) مسیری است که همه اقشار را در بر می گیرد و برنامه ای دارد که بتوانیم کرامت، سعادت و ارزش انسانی خود را بیابیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در زندگی امام حسین(ع) پناه بردن به خدا است و در طریق امام حسین(ع) نباید از قرآن فاصله گرفت و باید قرآن سالاری را در زندگی نهادینه کنیم و بدانیم آنچه ماندگار است؛ حرکت مبتنی بر آیات قرآنی است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از دیگر مسائل مهم روحیه جهادی و شهادت طلبی است و فقط برای خدا کار کردن و از دیگر مسائل گذشت و مهربانی و ایثار است که می تواند برای ما حیات آفرین باشد و انسانیت را به تفسیر بکشد.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم در روز سوم شعبان که روز پاسداران نظام اسلامی است و سپاه از این حیث که گزینه مبارزه و هجرت و شهادت را از سوی دشمنان پذیرفته است؛ مانند امام حسین(ع) شکست ناپذیر است.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان گفت: پاسداران ما در روزگار کنونی در دفاع از حریم ولایت و امامت به عنوان مدافعان حرم در برابر دشمنان ایستاده اند تا ارزش های جامعه را بقا ببخشند و این به غیر از اقتدا به امام حسین(ع) امکان پذیر نبوده است./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات