۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۹۴۷۰۳
کارشناس مسائل استراتژیک تشریح کرد؛

نقش مناظره نخست در تغییر افکار عمومی

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: نخستین مناظره آراء مردمی را جابه جا کرد و به آن دلیل که رییس جمهور جزء نامزدهای انتخاباتی است مهمترین مناظره در تغییر افکار و آراء حساب می شود.
رضا سراج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک، امشب در نشست گفتمان انقلابی گری که در حسینیه پنج تن آل عبا برگزار شد، با بیان اینکه امروز مردم مخیر به پذیرش وضع موجود یا تغییر آن هستند، خاطرنشان کرد: هدف جریان انقلابی تغییر وضع موجود و مبارزه با اشرافی گری و بازگرداندن امید به مردم است، از این رو انتخابات صحنه ای پیچیده است که درک و اقتضای خود را می طلبد و در آن به وحدت و هم افزایی بیشتر نیروهای انقلابی نیازمندیم.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه جبهه مردمی دو گزینه اصلی دارد، اظهار داشت: پیش از مناظرات و با ورود احمدی نژاد به صحنه انتخابات، سبد رأی روحانی افزایش و چنین ورودی به سود رییس جمهور کنونی بود در حالی که پیش از آن محبوبیت روحانی از 34 درصد به 28 درصد کاهش یافته بود اما هم اکنون نیز محبوبیت روحانی رو به کاهش است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه کارگزاران با معرفی جهانگیری به عنوان نامزد ریاست جمهوری قائل به عبور از روحانی هستند، افزود: بحث کنار گذاشتن روحانی در بدنه اصلاح طلبان پس از شکست در مناظره اول مطرح شد اما با شکست در مناظره دوم حمایت از جهانگیری و کنار گذاشتن روحانی بیشتر مطرح می شود.

سراج با بیان اینکه نخستین مناظره چهره ای ناتوان از رییس جمهور را در دفاع از عملکرد خود نشان داد، اظهار داشت: در جریان انقلابی مزیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی حضور میدانی و محبوبیت مردمی است و دکتر قالیباف نیز تجربه مناظره داشته و با ارائه برنامه به نقد جریان موجود می پردازد؛ از این رو دو نامزد در هم افزایی یکدیگر شرایط بسیار مناسبی را ایجاد کردند.

وی عنوان داشت: نخستین مناظره آراء مردمی را جابه جا کرد و به آن دلیل که رییس جمهور جزء نامزدهای انتخاباتی است مهمترین مناظره در تغییر افکار و آراء حساب می شود.

کارشناس مسائل استراتژیک به ظهور قدرتمند جریان انقلابی در نخستین مناظره اشاره و ابراز داشت: کارشناسان رسانه ای و سیاسی داخلی و خارجی و قضاوت های مردمی به چنین مسأله ای اذعان دارند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: مردم در نخستین مناظره با فردی روبرو شدند که وعده می دهد و وعده های خود را انکار می کند که قطعا چنین تناقضاتی در تغییر نگرش مردم بسیار سهیم خواهد بود.

سراج با بیان اینکه بی برنامگی و ناتوانی حل مشکلات از سوی رییس جمهور در نخستین مناظره بر همگان آشکار شد، اظهار داشت: ضعف و خستگی دولت، تخریب رقبا، برنامه داشتن منتقدان وضعیت کنونی در مناظره اول آشکار شد و در حقیقت این مناظره تیر خلاصی بر دولت بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود برای شکست مناظره اول، کسانی در مناظره های دوم و سوم حاضر شوند که در پی ایجاد دوقطبی سازی و خط شکنی در نظام اسلامی برآیند که پاسخ های لازم را دریافت خواهند کرد.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه نخستین مناظره اعتمادسازی برای مردم را به همراه داشت، گفت: این مناظره ناتوانی مدیران و جناح ها در مدیریت را ثابت و جمهوری اسلامی را از ناکارآمدی مبرا ساخت.

سراج تبیین وضع موجود و مخاطرات آن برای مردم و کمک به انتخاب آگاهانه مردم را وظیفه نیروهای انقلابی عنوان کرد./۲۰۲/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات