۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۹۴۶۳۱
نماینده ولی فقیه در ایلام:

اهانت به ائمه اطهار قابل بخشش نیست/ مسؤولان سکوت نکنند

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: توهین اخیری که در استان ولایتمدار و دیندار ایلام انجام گرفت مسأله عادی نبوده که بخواهیم ساده از کنار آن بگذریم و قابل بخشش نیست.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام درباره وقایع اخیر استان و توهین به ساحت امام رضا(ع) گفت: توهین اخیری که در استان ولایتمدار و دیندار ایلام انجام گرفت مسأله عادی نبوده که بخواهیم ساده از کنار آن بگذریم و قابل بخشش نیست.

وی افزود: اینکه کسی درقالب ادبیات شعر سخیفانه حرفی بزند و بعد از آن حاضرین در جلسه وی را تشویق کنند پذیرفتنی نیست و باید افرادی که در این جلسه بوده اند به دلیل توهین به ساحت امام رضا (ع) آن را ترک می کردند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی چنین اهانتی ندیده و نشنیده ام و اگر هم بوده به این شدت نبوده است، گفت: سوالی که به ذهن می رسد اینکه چرا باید در یک ستاد انتخاباتی آن هم رییس جمهور فعلی جناب روحانی این اقدام صورت بگیرد و اینکه چرا سران فتنه در این جلسه مورد تجلیل قرار می گیرند؛ سابقه این افراد برای همه روشن و مشخص است که نظام را متحمل سخت ترین هزینه ها کردند و کمترین جرم آنها اعدام است.

وی اظهار کرد: چه دستی در کار است که از سران فتنه در این جلسه تجلیل می شوند حال جدای از این در این جلسه به ساحت امام هشتم توهین می شود.

نماینده ولی فقیه در ایلام در ادامه با انتقاد شدید از صداو سیمای مرکز ایلام در نحوه پوشش خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: چرا صداوسیمای ایلام باید موضع گیری بنده در خطبه های نماز جمعه را حذف کند؟ به خاطر انتخابات بوده؟ مگر توهین به ائمه و امام هشتم آنقدر ارزش ندارد که منتشر شود؛ شما بروید تحقیق کنید اگر یک کلمه دروغ بوده بگویید تا همین هفته در نماز جمعه اعلام کنم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تأکید کرد: تریبون نماز جمعه برای دفاع از ارزش ها است چرا در ستادهای دیگر خبری از رقص و پایکوبی و اهانت نیست و اگر شبیه به نامزد آقایان توهین می شد چه واکنشی نشان می دادند؛ مسؤولان صدا و سیما از چه کسی و کجا دستور می گیرند اگر دستور رییس رسانه ملی کشور بوده، وی هم اشتباه کرده است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: بنده در این قضیه ساکت نمی نشینم و پشت قضایا را می دانم چه کسانی هستند اما سانسور کردن سخنان بنده در این خصوص جای توجیهی ندارد و هیچ کاری برای استان ایلام نشد هیچ بلکه به مقدسات هم توهین شد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: شبی که چنین موضع گیری در این ستاد انتخاباتی از سوی این مجری هتاک را شنیدم تا صبح نخوابیدم و اگر اقدامی نشود فردا با پیامبر (ص) و خدا هم سر جنگ می کنند و برای گرفتن چهار رأی انجام چنین حرکات زشتی قابل قبول نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید احساسات مردم را در نظر بگیرد./202/879/ب1

ارسال نظرات