۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۹۴۵۱۹
آیت الله فقیه یزدی مطرح کرد؛

مهم‌ترین آفت جامعه اسلامی و ضرورت ایستادگی در برابر آن

استاد درس خارج حوزه علمیه ایستادگی در برابر فساد و انحراف جامعه را از مهم‌ترین وظایف امروز مسلمانان دانست و بر اصلاح جامعه تأکید کرد.
آیت الله احمدی فقیه یزدی

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به لزوم اصلاح در جامعه اسلامی عنوان کرد: در هر دوره و زمانی باید یک قدرت معنوی در جامعه وجود داشته باشد تا مردم را از ناهنجاری های اجتماعی نجات دهد و این وظیفه برعهده انبیا و اولیای الهی است.

وی افزود: دین اسلام در زمانی رشد و گسترش یافت که بسیاری از زشتی ها و اعمال ناشایست در جامعه وجود داشت و پیامبر اسلام(ص) این منکرات را با اخلاق حسنه و دعوت به مسیر الهی و امر به معروف و نهی از منکر از جامعه زدودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: این تصرف روحانی که پیامبر در مردم ایجاد کردند باعث شد تا انحرافات از بین رفته و دین اسلام در جامعه حاکم شود اما برخی ها این دعوت را نپذیرفتند و تا آخر هم با لجاجت مسیر خود را ادامه دادند و تا زمان فتح مکه به اسلام ملحق نشدند و همین افراد عامل انحرافات بعدی در جامعه اسلامی شدند.

وی انحراف را مهم‌ترین آفت جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عده ای در طول تاریخ اسلام در جایگاه ظلم و فساد ایستاده و به مقابله با اسلام راستین پرداختند و به دلیل اخلالی که در زمینه هدایت ایجاد می کردند بارها از سر راه برداشته شدند.

آیت الله فقیه یزدی اضافه کرد: قیام و ایستادگی در برابر ظلم و اصلاح جامعه از کارهایی است که در اسلام صورت می گیرد و امام حسین(ع) نیز این مسیر را دنبال کردند و در برابر انحرافات ایستادند.

وی ادامه داد: هرجایی که در اسلام دچار انحراف شد، مسلمانان باید فکری برای اصلاح آن انجام دهند تا اسلام و دیگر مسلمانان سالم بمانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: گاهی در اسلام، اوضاعی مانند زمان پیامبر(ص) پیش می آید که آن حضرت بدون جنگ و خونریزی اسلام را حاکم کردند و تحول در مردم ایجاد شد و اسلام به سرعت جلو رفت و حتی کسانی که سال ها ظلم کرده بودند توبه کرده و در پناه اسلام هدایت شدند، اما گاهی برای رفع انحراف و مقابله با ظلم و فساد باید جان خود را فدا کرد و اسلام را زنده نگه داشت که این روش را امام حسین(ع) برگزیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم باید به همین شیوه عمل کرد و هر جایی که در اسلام دچار انحراف شده است در برابرش قیام کرده و ایستادگی نمود و اصلاح آن را انجام داد تا اسلام دچار مشکل نشود./872/ت302/ی

ارسال نظرات