۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۹۴۴۶۱
مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه:

حاکم اسلامی باید خدمت‌گزارترین افراد به مردم و دین خدا باشد

مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: در حکومت علوی حاکم اسلامی خدمت گزارترین افراد به مردم و دین خدا است.
حکومت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طاهره جان‌نثاری مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) امروز در نشست الگوی حکومت علوی در حاکمیت اسلامی که در سازمان بسیج طلاب برگزار شد، گفت: در حکومت علوی حاکم اسلامی خدمت گزارترین افراد به مردم و دین خدا هستند.

وی افزود: عرصه حکومت علوی باید بر پایه اخلاق و فرهنگ دینی باشد، امیرمؤمنان علی(ع) در فرستادن فرمانداران خود به مملکت اسلامی تذکراتی را به فرمانداران داده و آنها را رصد می‌کند و اجازه مهمانی‌های اشرافی را به هیچ یک از حاکمان خود نمی‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) درباره رعایت اخلاق اسلامی، بیان داشت: دولت علوی باید بر رعایت اخلاق علوی، زدودن جهل، تشویق به علم‌آموزی، رفتار با عدالت، احترام گذاری به احاد مردم، توجه به رضایت مردم با محوریت الله، رفتار با صداقت در تمام عرصه‌ها، نظم در عرصه مدیریت، رعایت عدالت نسبت به همه مردم، عدالت  ایجاد امنیت در همه عرصه‌های زندگی، حفظ جایگاه بیت‌المال برای رسیدن به اهداف دین و بهره‌برداری همه مردم از آن، توجه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) در پایان خاطرنشان کرد: برنامه عمران و آبادی در کشاورزی، کم کردن هوای نفس و دنیا گرایی مردم، تبیین دشمن‌شناسی برای مردم از دیگر برنامه‌های دولت علوی است.

در ادامه ناهید دمیرچی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خواهر در سپاه محمد رسول الله استان تهران، گفت: فرایند گفتمان اسلامی دینی با فردسازی، ملت‌سازی، امت‌سازی و دولت‌سازی ممکن است.

وی افزود: در عصر پیامبر قریش گفتمان جدایی دین از سیاست و امویان گفتمان ضد دینی داشتند اما گفتمان علوی براساس خدامحوری بود، گفتمان انقلاب اسلامی نیز بر مبنای تدین، انقلابی‌گری، خدامحوری و توحید مداری است.

دمیرچی درباره شاخصه‌های دولت اسلامی، بیان داشت: پرهیز از مال حرام و اسراف، خودسازی، تقوا، پرهیز از غرور و خودپسندی، انس و محوریت با قرآن در زندگی، ضرورت یاد مرگ که این پست و مقام از دست رفتی است از جمله شاخصه‌های دولت اسلامی است.

وی ادامه داد: توکل بر خدا، در نظر داشتن رضایت الهی، دفاع از دین، پرهیز از قدرت‌طلبی، انقلابی‌گری، شجاعت و قاطعیت، رعایت اصول اسلامی در روابط خارجی، عدم خوشبینی به دشمن که امروز شیطان بزرگ به عنوان کدخدا وارد شده است، دشمن شناسی، پیروی از امام حق، پرهیز از سستی، ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری، نظارت بر زیردستان از دیگر خصوصیات دولت علوی است.

در ادامه فتح اللهی مدیر مدرسه علمیه سجادیه، گفت: حکومت علوی باید هدف و برنامه الهی داشته باشد./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات