۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۳۸۹
آیت الله مجتهد شبستری:

کسانی را انتخاب کنیم که توانایی حل رکود را داشته باشند

امام جمعه تبریز با تأکید بر حضور پر شوردر انتخابات، گفت: باید کسانی را انتخاب کنیم که توانایی رفع مشکلاتی چون رکود اقتصادی و بیکاری را رداشته باشند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز،  آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای تشکل ها و احزاب کارگری و کارفرمایی، تعاون گران و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به مناسبت روز کارگر، اظهار داشت: نامگذاری سال جاری در جهت تقویت تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری جوانان نگران کننده است، اظهار داشت: در چنین شرایطی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار نمی گیرد و به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد، بنابراین این یک مشکل اساسی و مهم است که باید برای حل آن چاره اندیشی‌های لازم صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر حمایت از محصولات تولید داخل کشور و جلوگیری از قاچاق کالاهای خارجی به داخل، خاطرنشان کرد: خرید و مصرف کالاهای داخلی وظیفه عمومی ملت ایران است، خرید محصولات داخلی در حقیقت تقویت تولید و بنیه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96، به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، تصریح کرد: تقویت تولید و اشتغال مطالبه مردم، نسل جوان و رهبر معظم انقلاب است، بنابراین در سال جاری توجه به تولیدات داخلی باید متفاوت از سال‌های دیگر باشد تا شاهد یک حرکت عظیم به سمت توسعه کشور باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین اسلام کار را مقدس و عبادت شمرده است و به منزله جهاد در راه خدا بیان شده است، گفت: در روایات و احادیث اسلامی بر مسأله کار تأکید فراوانی شده است، علاوه بر اینکه کار کردن و کسب روزی حلال اجرت دنیوی دارد، دارای فضیلت و اجر اخروی نیز هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابراز داشت: اولویت نخست حضور پرشور در انتخابات است، همچنین لازم است مردم با بصیرت و شناخت کافی از کاندیداها افراد اصلح را انتخاب کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حضور پرشور در انتخابات اعتبار و آبروی نظام اسلامی و کشور است، گفت: در شرایط رکود اقتصادی، بیکاری نسل جوان، کاهش ازدواج و مشکلات اجتماعی و اقتصادی دیگر باید کسانی را انتخاب کنیم که توانایی لازم را برای رفع این مشکلات داشته باشد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات