۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۳۲۸
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

استقامت و استمرار دو لازمه تبلیغ ثمر بخش

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: با یک جلسه تبلیغ و یک مرتبه صحبت کردن ثمره چندانی محقق نخواهد شد؛ تبلیغ باید مستمر باشد تا به ثمر بنشیند؛ اگر بی حرمتی به شما کردند نباید سنگر تبلیغ را خالی کنید و باید استقامت داشته باشید.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای گروه تبلیغی بقیة الله بابلسر و مازندران با اشاره به اهمیت بحث تبلیغ در تبیین و گسترش دین مبین اسلام، اظهار داشت: این که طلاب و مبلغان حوزه علمیه از محل زندگی خود هجرت می کنند و به تبلیغ دین می پردازند، ارزش والایی دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: ارزش تبلیغ در هر محیطی به تقابل آن بستگی دارد؛ هر چه بیشتر تقابل باشد و مبلغ سختی بیشتری را متحمل شود، اجر و پاداش بیشتری هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: هجرت با ایمان در راه و برای خدا، جهاد در راه خداوند متعال است؛ این هجرت، هجرت الی الله است؛ مبلغان و طلاب قدر این هجرت و تبلیغ را بدانند و در مقابل استهزاء دیگران استقامت کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: در قرآن کریم هم دارد که مبلغان را استهزاء می کردند، آن ها را با چوب و سنگ می زدند و بر سر آن ها خاکستر می ریختند، اما با همه این مقابله ها دین اسلام به اینجا رسیده است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر ریشه و پایه همه امور است؛ مبلغان باید تلاش کنند که این دین الهی گسترش پیدا کند و هر چه سختی در این راه بیشتر باشد اجر آن بیشتر است و نباید دلسرد شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: اصل دین بر پایه دو اصل امر به معروف و نهی از منکر است، ولی متأسفانه این اصل در جامعه نهادینه نشده است؛ اگر این واجب نهادینه شده بود دیگر هیچ مشکلی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در زمان رسول خدا(ص) مردم دست در گوش خود می کردند که صدای پیامبر اکرم(ص) را نشنوند، اما ایشان با صبر و استقامت دین را به جایی رساندند که امروز شاهد آن هستیم؛ طلاب ذره ای نباید آرام بگیرند و دائما دغدغه تبلیغ دین را داشته باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی توصیه کرد: اگر به شما سنگ می زنند و ناسزا می گویند، شما باید با کمال آرامش با آن ها سخن بگویید و با ملایمت با مردم رفتار کنید؛ مبادا شما به بدگویی بپردازید که خلاف از سیره رسول الله(ص) است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: با این امید به تبلیغ نروید که هر چه گفتید، مردم قبول کنند؛ شیطان کاری می کند که دختران و پسران دوست دارند راحت و آزاد باشند و هر کاری می خواهند بکنند اما مبلغ می خواهد آن ها را منع و هدایت کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: با یک جلسه تبلیغ و یک مرتبه صحبت کردن ثمره چندانی محقق نخواهد شد؛ تبلیغ باید مستمر باشد تا به ثمر بنشیند؛ اگر بی حرمتی به شما کردند نباید سنگر تبلیغ را خالی کنید و باید استقامت داشته باشید.

وی در پایان اظهار داشت: اگرشما استقامت کردید، خدای متعال هم شما را کمک خواهد کرد و فرشتگان به مدد شما خواهند آمد./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات