۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۴۲۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

همه حرکت های نظام اسلامی باید حول محور فرهنگ باشد

حجت الاسلام دشتکی گفت: از آن جا که نظام اسلامی ایران به عنوان یک الگوی موفق در منطقه و جهان معرفی شده، بر این اساس باید هدف نهایی و حرکت های خود را حول محور فرهنگ قرار دهد.
دشتکی

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی و بایسته های فرهنگی در دولت آینده، گفت: اولویت اول در نظام توحیدی سنت الهی و کار فرهنگی است.

وی ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام توحیدی با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت که ایشان مسائل فرهنگی را که برگرفته از قرآن و عترت بوده را از اولویت های خود معرفی کرد.

حجت الاسلام دشتکی افزود: از آن جا که نظام اسلامی ایران به عنوان یک الگوی موفق در منطقه و جهان معرفی شده، بر این اساس باید هدف نهایی و حرکت های خود را حول محور فرهنگ قرار دهد.

وی افزود: مدیران جامعه به ویژه رییس دولت ها باید سیاستگذاری های خود را حول محور قرآن، عترت و مسایل فرهنگی قرار دهند چرا که ریشه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ما مسأله فرهنگ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: فرهنگ غنی اسلامی برای تمامی ابعاد زندگی برنامه دارد و باید این معارف غنی را استخراج کرده و در جامعه کاربردی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث محیط زیست بیش از دویست آیه در قرآن کریم است که باید آن ها را استخراج کرده و به خوبی در سطح جامعه تبیین و تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام دشتکی در ادامه ابراز داشت: در مسأله اقتصاد هم آیاتی را که مربوط به اقتصاد مقاومتی است را یافته و مشکلات اقتصادی که امروز دچار آن هستیم را به خوبی جبران کنیم.

وی در پایان افزود: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این انقلاب محور همه حرکت هایش قرآن و عترت بود و با معرفی الگوهای اسلامی سعی در جریان سازی و فرهنگ سازی اسلامی و انقلابی داشتند، از این رو باید همواره این مسأله سرلوحه همه مسؤولان نظام و جزء دغدغه های اصلی آن ها باشد./۹۷۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات