۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۹۴۲۲۵
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

توسعه اقتصاد ملی راه پیشرفت را برای نسل آینده فراهم می کند

کاویانی با بیان این که هر ملتی که برای سعادت دنیا و آخرت بکوشد پیروزی کسب می کند، گفت: باید به نگاه به درون و منابع کشور برنامه های مؤثری را در راستای تولید و اشتغال مدنظر رهبر انقلاب اجرایی کنیم.
مصطفی کاویانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی کاویانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز کارگر، بر لزوم توجه به جامعه کارگری تأکید کرد.

وی افزود: حیات انسان در جامعه با کار عجین شده چرا که کار سبب سعادت جامعه است، اگر بخواهیم از بن بست عقب ماندگی و وابستگی رهایی پیدا کنیم و نیازها را با اتکای به خود و حفظ استقلال برآورده سازیم چاره ای نداریم مگر این که اقتصاد مقاومتی را به صورا کامل اجرا کنیم.

کاویانی با بیان این که گسترش دامنه کار و توسعه اقتصاد ملی راه پیشرفت را برای نسل آینده فراهم می کند، اظهار داشت: اگر فرهنگ خود را مورد بررسی قرار دهیم اهمیت و ارزش کار را نشان می دهد، فرهنگ وسنت های ام بر رعایت اخلاق کار، اجتناب از علم بی عمل، لزوم سپردن کار به کاردان و کسب تجربه برای کار نیکو کردن تأکید می کند.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام همانند کارگران ساده کار می کردند، حضرت موسی و ابراهیم نیز چوپانی می کردند، سایر انبیا هر یک شغلی داشتند و کار می کردند، انسان بر اثر کار و تلاش می تواند به جایگاه عالی دست پیدا کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان این که هر ملتی که برای سعادت دنیا و آخرت بکوشد موفقیت و پیروزی کسب می کند، ابراز داشت: اسلام نسبت به طبقه کارگر اهمیت فراوان داده است و آنان را با بهترین و شریف ترین صفات ستوده است.

وی عنوان کرد: در شرافت و افتخار کارگران همین بس است که پیامبر اسلام آنان را بزرگ داشته و احترام فرموده است، از نظر اسلام مسلمانان مکلف هستند برای دنیا و برای آخرت تلاش کنند و حق ندارند به کلی از دنیا کناره گیری کنند، همچنین نباید تنها به امور دنیوی بپردازند و آخرت را فراموش کنند.

کاویانی خاطرنشان کرد: در سال جاری باید به نگاه به درون و منابع کشور برنامه های مؤثری را در راستای تولید و اشتغال مدنظر رهبر انقلاب اجرایی کنیم./1323/پ202/ی

ارسال نظرات