۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۹۴۱۱۴
با حضور بیش از ۸۰۰ داوطلب؛

آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه برگزار شد

آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی حضرت قائم(عج)، امام العصر(عج)، آل یاسین(ع)، امام حسن عسکری(ع)، کریمه اهل بیت(ع) و امام کاظم(ع) با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از طلاب سطح یک برگزار شد.
آزمون مشترک آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون مشترک جمعی از مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم با حضور جمعی از اساتید و مسؤولان حوزه عصر امروز در دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) قم برگزار شد.

در این آزمون که جهت ورود به مدارس و مراکز فقهی حضرت قائم(عج)، امام العصر(عج)، آل یاسین(ع)، امام حسن عسکری(ع)، کریمه اهل بیت(ع)، امام کاظم(ع) برگزار شد، همراه با حضور بیش از 800 نفر از طلاب سطح یک حوزه علمیه قم بود.

این آزمون با تأخیر بیست دقیقه ای آغاز و در دو مرحله برگزار شد که در مرحله نخست حاضران به سؤالات تست هوش پاسخ دادند و در مرحله دوم به 49 پرسش در زمینه فقه، اصول و ادبیات عرب پاسخ دادند.

از نکات قابل توجه در این آزمون حضور حجج اسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه و غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه و بازدید ایشان از روند برگزاری آزمون بود.

این آزمون در 110 دقیقه برگزار شد که مهلت زمان برای تست هوش 30 دقیقه و مهلت زمان هشتاد دقیقه برای آزمون فقه و اصول در نظر گرفته شده بود و طلاب در فضایی صمیمی و به دور از استرس و نگرانی به سؤالات پاسخ می دادند.

همچنین تعدادی از طلاب که موفق به ثبت نام قبلی برای شرکت در آزمون ورودی مدارس و مراکز فقهی نشده بودند در جنب درب ورودی ثبت نام به عمل آمده و کد شرکت در آزمون برای آنها صادر شد.

یادآور می شود، هرمرکز یا مدرسه فقهی برای خود قانونی در ارتباط با حدنصاب قبولی وضع کرده و طلابی که در امتحان کتبی حد نصاب لازم را به دست بیاورند بنابر اولویتی که در هنگام ثبت نام لحاظ کرده اند به آن مدرسه یا مرکز فقهی جهت انجام مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

گفتنی است، این آزمون برای دومین سال در حوزه علمیه برگزار می شود و طلاب پذیرفته شده برای حضور در این مدارس دروس فقه، اصول، فلسفه، کلام، علوم حدیث، علوم قرآن و همچنین زبان های خارجه را تحت نظام خاص آموزش می بینند.

در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به این آزمون تقدیم می شود./1330/پ۲۰۲/ج

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات