۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۹۳۹۲۷
امام جمعه بابل:

نظام اسلامی به احدی چک سفید و ضمانت دائمی نمی دهد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی توجه به وضع فعلی افراد برای احراز مسؤولیت در نظام اسلامی را مهم عنوان کرد و گفت: نظام اسلامی به احدی چک سفید و ضمانت دائمی نمی دهد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در جمع اعضای هیأت نظارت بر انتخابات این شهرستان، گفت: شورای نگهبان نهاد بسیار با برکتی است که همواره مورد تأیید و تأکید امام راحل بود و هر روز که می گذرد، اهمیت وجودی آن بیشتر احساس می شود.

وی افزود: شورای نگهبان پشتیبان اسلامیت نظام اسلامی است و اجازه نمی دهد دست های ناپاک وارد عرصه انقلاب شوند.

امام جمعه بابل شورای نگهبان را مانند صافی برای جلوگیری از ورود ناخالصی ها در بدنه تصمیم گیری کشور بیان کرد و اظهار داشت: احراز صلاحیت شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری بر اساس رسالت سنگینی است که این نهاد برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند در جای دیگر مورد تأیید هستند و تنها این اقدام شورای نگهبان برای حفظ جایگاه مهم ریاست جمهوری است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تأیید برخی افراد در گذشته و عدم تأیید در این دوره برای صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: گذشت زمان تغییراتی در نگاه و اندیشه و عملکرد برخی از افراد به وجود آورد و آن صلاحیت گذشته برای انتخابات ریاست جمهوری را از دست دادند.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که موجب عدم احراز صلاحیت برای برخی از کاندیداها شد، تغییر وضعیت مدیریت در کشور با توجه به شرایط روز جامعه است.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) توجه به وضع فعلی افراد برای احراز مسؤولیت در نظام اسلامی را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: قاطعیت شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت کاندیداها نشان می دهد که نظام اسلامی به احدی چک سفید و ضمانت دائمی نمی دهد.

وی افزود: فردی ممکن است در گذشته دارای فضایل، ارزشها و توانمندی هایی بود اما مهم حال فعلی افراد است و شورای نگهبان وظیفه دارد وضعیت امروز او را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد نسبت به تأیید صلاحیت برخی افراد مسأله دار در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: جای تأسف است که برخی از افراد مسأله دار  از سوی هیأت اجرایی و نظارت انتخابات شوراهای اسلامی مورد تأیید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ای کاش شهامت، جسارت و قدرت شورای نگهبان برای احراز صلاحیت کاندیداها در میان اعضای نظارت و اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی وجود داشت.

امام جمعه بابل ورود برخی از افراد مسأله دار با سوابق نه چندان مطلوب را برای کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی موجب نگرانی دانست و تصریح کرد: جای تأسف است که مسؤولان احراز صلاحیت کاندیداها چشم های خود را بر گذشته تاریک برخی از افراد و کارنامه نه چندان مطلوب برخی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بستند و مهر تأیید نظام اسلامی را بر صلاحیت آن ها زدند.

وی اظهار داشت: مسؤولان باید مسؤولیت سنگین امانت داری و حفظ این نظام را که سوی امام راحل و شهدا بر شانه آن ها نهاده شده است را احساس کنند و در مقابل انحراف ها با قاطعیت بایستند./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات