۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۹۳۹۲۵

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

ایجاد فضای شاد و کودکانه برای کودکان زلزله زده، درخشش قاري حرم مطهر رضوي در اولين دوره مسابقات بين­ المللي قرآن طلاب جهان اسلام و برگزاری دومین پیش همایش بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی از اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤول مجتمع فرهنگی- هنری امام خمینی(ره) وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: از صبح روز پنجشنبه‌‌31 فروردین تا جمعه اول اردیبهشت، به سمت مناطق زلزله‌زده اطراف مشهد و دو روستای سرچشمه و دوقعله براشک از شهرستان فریمان عازم شدیم تا در آنجا برنامه‌هایی را که برای کودکان و نوجوانان این مناطق تدارک دیده‌ بودیم، اجرا کنیم.

مرتضی عطاریان خاطرنشان کرد: با اجرای نمایش تئاتر با عنوان«من گریه نمی‌کنم» که نمایشی کمدی- عروسکی است و اجرای یک جُنگ، سعی کردیم در یک بازه زمانی 2ساعته فضایی شاد و کودکانه برای کودکان زلزله‌زده این مناطق ایجاد کنیم که خوشبختانه این برنامه‌ها، به‌جز رده سنی کودک و نوجوان، با استقبال بیشتر اهالی روستا و خانواده‌های این عزیزان روبرو شد.

مسؤول مجتمع امام خمینی(ره) با بیان اینکه گروه اعزامی، امکانات لازم برای اجرای این برنامه‌ها در فضای باز را نیز به همراه داشتند افزود: برنامه دوم ما نمایش فیلم سینمایی کودکانه «دره شاپرک‌ها» بود که حتی با بارش باران بهاری هم بچه‌ها در پناه میز و نیمکت‌های چیده شده در محوطه قرار گرفتند تا با اشتیاق به تماشای آن بشنینند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی مجتمع امام خمینی(ره) واقع در منطقه خواجه‌ربیع، برای حومه شهر و مناطق محروم مشهد ادامه دارد. این طرح با اجرای برنامه در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی شروع شد و در ادامه قصد داریم تا در کنار این فعالیت‌ها، اهداف فرهنگی و هنری مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) را در حوزه فرهنگ رضوی ارتقا دهیم.

درخشش قاري حرم مطهر رضوي در اولين دوره مسابقات بين­المللي قرآن طلاب جهان اسلام

قاري و موذن بارگاه ملکوتي امام هشتم(ع) رتبه نخست رشته قرائت تحقيق اولين دوره مسابقات بين المللي قرآن کريم طلاب جهان اسلام را از آن خود کرد.

اولين دوره مسابقات بين­المللي قرآن کريم طلاب حوزه­ هاي علميه جهان اسلام با درخشش مهدي تقي پور؛ نماينده ايران، قاري و موذن مضجع شريف ثامن الحجج(ع)، پنجم ارديبهشت ماه به کار خود پايان داد.

اين مسابقات با حضور 56 نماينده از 42 کشور اسلامي، سوم تا پنجم ارديبهشت ماه به ميزباني قم در مدرسه علميه امام موسي الکاظم(ع) برگزار شد.

در این مسابقات 30 متسابق رشته حفظ کل و 26 متسابق رشته قرائت تحقيق با حضور داوراني از هفت کشور با هم به رقابت پرداختند.

رقابت 26 متسابق رشته قرائت تحقيق با قضاوت داوراني از فضلاي حوزه­هاي علميه کشورهاي اسلامي نظير ايران، افغانستان، سنگال، عراق، کويت، مصر و لبنان صورت گرفت و طي يک رقابت تنگاتنگ بين متسابقان، نمايندگان کشورهاي ايران، افغانستان و انگلستان به ترتيب نفرات اول تا سوم اين دوره از مسابقات شناخته شدند.

يادآور مي­شود، مهدي تقي پور از سال 87 با اداره علوم قرآني آستان قدس رضوي همکاري دارد و حدود پنج سال نيز مسئوليت اذان ظهر روزهاي يکشنبه حرم مطهر ثامن الائمه(ع) را عهده دار است.

دومین پیش همایش بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی برگزار می‌شود

دومین پیش همایش «بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی(ره)» و میزگرد تخصصی «بررسی بایسته‌های پژوهشی عقبات‌الانوار و راهکارهای احیای منهج کلامی صاحب عقبات» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.1396/2/5 سه شنبه

این برنامه با مشارکت بنیاد فرهنگی امامت و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران تدارک دیده شده است.

برنامه‌های یاد شده با هدف نکوداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی(ره)، خدمات خاندان ایشان و معرفی هر چه بهتر منهج صاحب کتاب ارزشمند عقبات برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است؛ این همایش پنج‌شنبه 7 اردیبهشت ماه سال جاری، ساعت 9 صبح تا 12 ظهر، در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود./864/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات