۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۹۳۹۱۹
حجت الاسلام رنجبر:

ارزش و منزلت بشریت در گرو همراهی با اهل بیت است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قیمتی های عالم معنا اهل بیت و ائمه اطهار هستند، گفت: اگر همراه، هم رای و همرنگ با آنان باشیم در سراسر زندگی ارزش و منزلت پیدا می کنیم.
حجت الاسلام محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضا رنجبر، استاد حوزه و دانشگاه امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که نمک در تلفیق با بادام قیمتی می شود گفت: قیمتی های عالم معنا اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار هستند که اگر همراه، هم رای و همرنگ با آنان باشیم ارزش و منزلت پیدا می کنیم.

وی ادامه داد: گل در کنار گل، رایحه و عطر خوشی به خود گرفته و برخوردار از خوبی ها می شود؛ بشریت نیز اگر در کنار اهل بیت و ائمه اطهار قرار گیرند برخوردار شده و عطر و بوی خوشی پیدا می کنند؛ به همین سبب وجود رسول خدا(ص) برای بشریت مایه مباهات و افتخار است  و همه باید از ایشان در راستای برخورداری از حسنات استفاده کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند بر اهل بیت واژه عترت را قرار داده و از مردم خواسته تا کاری کنند که پای خاندان رسول خدا(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت در زندگی پاگشا شود، تصریح کرد: با آمدن سیره اهل بیت در بدنه زندگی، زندگیتان عطرآگین شده و با برداشته شدن آنان از صحنه حیاتتان زندگیتان متعفن و نابود می شود.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که اهل بیت بوی خوش قرآن و آیات الهی را با خود به همراه دارند، خاطر نشان کرد: بر اساس بیان رسول خدا(ص) قرآن نامه ای از جانب پروردگار برای بشریت است که بر قلب رسول خدا(ص) نازل شد و شکی نیست که این نامه از جانب خداوند بوده و دستوراتش همه الهی است.

اسراف در دین به منزله عدم استفاده شایسته از نعمات الهی است

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از هرگونه اسراف در بدنه دین، بیان کرد: اسراف در دین به منزله استفاده جابه جا از نعمات الهی و عدم بهره گیری به جا و مناسب از آن چیزهایی است که خداوند برای بشریت نازل کرده که اگر انسانها آنجایی که نباید میرفتند حضور یافتند و خود را صرف غیر دین کردند بازهم از رحمت الهی ناامید نشوند چراکه پروردگار گناهانشان را می آمرزد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که گذشته با خدا و آینده با خودتان است، گفت: تلاش کنید از این پس افکار پلید را دنبال نکنید تا خداوند سیئاتتان را مبدل به حسنات کرده و آنانی که تقوای الهی پیشه کنند راه برایشان مساعد می شود.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به لزوم توجه به دعوت نامه خداوند متعال به سوی بهشت، اظهار کرد: خدایی که انسانها برای خودشان تصور کرده اند خوفناک اما پروردگار توصیف شده در بیان رسول خدا(ص) از جنس نور است که هرگاه خودتان را ویرانه ببینید بیشترین بهره ها را از نور خداوند برده و زندگیتان را آباد می کنید.

کائنات هستی نشانه و ردپایی از خداوند متعال هستند

وی با بیان این که آنانی که دلبسته اعمال نیک هستند و بابت اعمال عبادی انجام شده به خود می نازند نمی توانند تا آنطور که شایسته است بهره مندی از نور خداوند ببرند، تصریح کرد: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه خود را از پست تری پست تر دانسته چراکه می داند هر کس به اندازه ای که خود را آلوده ببیند می تواند از نعمت و رحمت ایزد متعال استفاده کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قرآن انسان ها را دعوت به خدای نور کرده و بیان می کند که همه ذرات و کائنات، آیه، نشانه و رد پایی از خداوند هستند، خاطر نشان کرد: کائنات انگشت اشاره به سوی خدا بوده و خلق آسمان ها و زمین آیه و نشانه است که باید بشریت در راستای حضور خالق هستی و فلسفه خلقت تفکر کرده و بیاندیشند./864/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات