۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۹۳۹۱۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تواضع و فروتنی در برابر دین واجب است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسان باید در برابر حق متواضع و فروتن باشد و نسبت به پذیرش آن متکبرانه برخورد نکند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه همدانیها برگزار شد، گفت: انسان باید در برابر حق متواضع و فروتن باشد و نسبت به پذیرش آن متکبرانه برخورد نکند.

وی ابراز داشت: دین امنیت می‌آورد، ایمان اگر در قلب انسان نهادینه شود زندگی با امنیتی نصیبش خواهد شد، پیامبر(ص) می‌فرمایند: انسان هر خیری را به مؤمن حقیقی امید داشته باشد چرا که خالی از خیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: مؤمن در مشورت دادن به دیگران خیرخواه است و در مقابل اشتباهات دیگران نیز با گذشت بوده و کظم غیض دارد، همچنین از خودخواهی به شدت پرهیز می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نرم خویی از صفات بارز مؤمنان است، خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید: حبیب من کسانی که برای رفع مشکلاتشان به تو رجوع می‌کنند اگر نتوانستی مشکلشان را حل کنی طوری آنان را از خود رد نکن که آزده خاطر شوند بلکه به آنان وعده بده که در فکر حل مشکلشان هستی.

این مفسر قرآن کریم گفت: انسان باید در هنگام خشم صبر پیشه کند تا بتواند تصمیمی  صحیح اخذ کند که مورد رضای خداوند باشد، اگر کسی برای رفع مشکل دیگران قدمی بردارد رضایت پروردگار کسب می‌شود.

خطیب مشهور در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید از سوء ظن بپرهیزد، بدگمانی بدترین رفتاری است که انسان را گرفتار آتش جهنم می‌کند علاوه بر آن انسان بدگمان در دنیا دچار عوارض جسمانی فراوانی می‌شود./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات