۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۹۳۸۹۱
استاد حوزه:

هیچ چیز مانند بدعت دین را نابود نمی کند

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بدترین آفت آخر الزمان بدعت است، گفت: امام علی(ع) می فرمایند که« هیچ چیزی مانند بدعت دین را نابود نمی کند».
بدعت در اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام انواری، کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مؤمن پس از رسول خدا(ص) باید احکام و شرایع دین را از امام معصوم(ع) دریافت کند، گفت: در عصرآخر الزمان که امام زمان(عج)در پرده غیبت هستند مؤمنان باید برای اینکه در تشخیص سره از ناسره و بدعت از حقیقت دین، دچار اشتباه نشوند طبق رهنمود ائمه معصوم(ع) باید به فقها مراجعه کنند.

وی افزود: یکی از آفت هایی که در عصر آخرالزمان جان و سرمایه وجودی مردم را در معرض خطر قرار می دهد همین بدعت است که حضرت رسول(ص) در مسجد النبی در این زمینه می فرمایند که«ای مردم روزی بر امت من می آید که مردم امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند» که در این زمان در میان مردم همهمه ای شد که مگر می شود مسلمان باشند ولی امر به معروف و نهی از منکر نکنند که حضرت رسول(ص) در جواب مردم می فرمایند«نه تنها زمانی می رسد که امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند بلکه جای منکر با معروف عوض می شود».

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه در جامعه امروزی رسالت امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک واجب الهی فراموش کرده است، گفت: با این وجود هنوز در جامعه امروزی جای منکر و معروف عوض نشده است.

حجت الاسلام انواری با اشاره به اینکه بهترین جوانان امت در عصر آخر الزمان جوانانی هستند که از نظر عبادت خود را به پیران امت شبیه می کنند، اظهار کرد: بدترین پیران امت در آخر الزمان  نیز کسانی هستند که خود را شبیه جوانان کرده و اشتباهات و گناهان یک جوان نپخته را مرتکب می شوند.

وی افزود: بهترین الگو برای پیران و جوانان امت در عصر آخر الزمان یاران امام حسین(ع) در کربلا هستند که مسلم بن عوسجه و حبیب بن مظاهر در این زمینه بهترین نمونه هستند و جوانان باید بدانند که زمانی که دشمن قصد داشت به امام حسین(ع) توهین کند مسلم با تیر در کمان آماده جواب دادن به دشمن شد و نگذاشت که دشمن حتی کوچک ترین توهینی به امام حسین(ع) داشته باشد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه مسلم بن عوسجه با وجود اینکه یک پیرمرد بود آمادگی کامل را برای مقابله با بدعت داشت، گفت: جوانان امت نیز اگر بخواهند شبیه پیران امت باشند باید شبیه شخصیتی مانند مسلم بن عوسجه و حبیب بن مظاهر شوند.

حجت الاسلام انواری ادامه داد: پیامبر(ص) برای حفظ شعائر دین و هدایتگری مردم به گفته قرآن کریم جان خود را در آستانه فدا شدن قرار داده بودند و قرآن کریم در آیات مختلف این موضوع را مورد تأکید قرار داده است.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند که بدترین کارها آن چیزی است که بدعت باشد و در دین برای آن سندی نباشد و بدانید که هر چیزی که در دین نبوده و به دین اضافه کنیم آن ضلالت و گمراهی است و هر کس دچار ضلالت شد، جایگاهش در آتش جهنم است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه هنوز مدت زمان کمی از رحلت رسول خدا(ص) نگذاشته بود که امت دچار ضلالت و گمراهی شد و کار به جایی رسید که  عده ای خود را خلیفة الله می خواندند و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، گفت: امام حسین(ع) روزی که قیام کردند به مردم فرمودند«شما می دانید من برای چه قیام کردم، من برای این قیام کردم که بدعت در جامعه زنده شده است و مردم دچار بدعت شده اند».

حجت الاسلام انواری ادامه داد: امام علی(ع) می فرمایندکه« هیچ چیزی مانند بدعت دین را نابود نمی کند».

وی یادآورشد: امام صادق(ع) می فرمایند که در عصر آخر الزمان که بدعت ها به امت روی می آورند بهترین دعا برای نجات از این بدعت ها، دعای غریق است./968/پ202/ی

 

ارسال نظرات