۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۹۳۸۵۷
امام جمعه مرند:

سوء مدیریت منشأ بسیاری از مشکلات امروز کشور است

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی رنج می‌برند، گفت: سوء مدیریت منشأ بسیاری از مشکلات امروز کشور است.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که تولید و اشتغال بدون توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد، اظهار داشت: هر رییس جمهوری که روی کار آید، باید در چارچوب سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت کند.

وی با بیان این‌که مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان تحصیل‌کرده ناشی از رکود حاکم در بخش‌های مختلف است، همین مسأله منجر به کاهش تولید و گسترش بیکاری شده که مسؤولان نظام بایستی چاره‌ و راه حلی برای حل این معضل داشته باشند.

امام جمعه مرند با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب بر توجه به داشته‌های درونی کشور تأکید دارند، تصریح کرد: اقتصاد کشور در شرایطی قرار دارد که همه باید حرکت صحیح در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی با رویکرد اصول مورد تأیید نظام را در پیش گیرند تا اقتصادی درون‌زا و مقاوم در برابر فشارهای بیرونی محقق شود.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که سوء مدیریت منشأ بسیاری از مشکلات امروز کشور است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ فاصله زیادی میان کارهای انجام شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد، راه حل مشکلات اقتصادی در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه بر آن نقاط است.

وی با بیان این‌که تمرکز و برنامه‌ریزی بر تولید و اشتغال مدنظر رهبری سبب پدید آمدن موفقیت‌های چشمگیر و محسوس خواهد بود، گفت: واضح است که تحقق اقتصاد مقاومتی در تمامی ابعاد و مؤلفه‌های آن رونق اقتصادی، صنعت، اشتغال، تولید و حل مشکلاتی مانند رکود را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه مرند تصریح کرد: حقیقت امر آن است که مسؤولان نظام بایستی در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، قانون‌گذاری و اجرا سرمایه‌ها و ظرفیت‌های موجود را به سمت رونق در اقتصاد پیش ببرند. نباید فراموش کنیم که اقتصاد پویا بدون اتکا به تولید ملی و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی و مردمی ایجاد نمی شود.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که تولید ملی با اشتغال جوانان ایرانی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال را جوانان تشکیل می دهند، ایران اسلامی با وجود دارا بودن منابع انسانی جوان و تحصیل‌کرده بهترین شرایط را برای جهش اقتصادیدر دنیا داراست./302/935/ب1

ارسال نظرات