۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۹۳۸۴۵
مدیر جامعه الزهرا مطرح کرد؛

مهم ترین شاخصه رییس جمهور اصلح

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری، مهم ترین شاخصه رییس جمهور اصلح را دین باوری، مردم مداری و باور به آرمان های انقلاب عنوان کرد.
حجت الاسلام مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا(س) در دومین جلسه بصیرت افزایی انتخابات که  بعد از ظهر امروز در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک شعبان، گفت: هرکس که بخواهد قدر شب قدر را درک کند باید از ماه رجب و شعبان شروع کرده تا به ماه رمضان برسد و باید در اثر استغفار در ماه رجب و شعبان زمینه پاکی و ورود فرد به ماه مبارک رمضان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه استغفار نیست بلکه ماه پاکی از گناه است، افزود: کسی که از برکات ماه رجب و شعبان بهره مند شده است که بتواند با وجودی پاک از گناه وارد ماه رمضان شده و بر سر سفره میهمانی حضرت حق قرار گیرد.

حجت الاسلام مدنی با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: جایگاه انتخابات در اسلام نیازمند یک سلسله دروس خارج است و باید دقت کرد که قبل از انقلاب اسلامی نظام‌های سیاسی دنیا در رابطه با مشروعیت حکومت و حاکمیت به سه دسته تقسیم می شدند که بی ارزش ترین نظریه در این میان اندیشه‌ای است که حکومت و حاکمیت را ارثی می‌داند، اما امروز کسی طرفدار این نظریه نیست و در کشوری مانند انگلستان، این مقام صرفا سنتی و کاملا تشریفاتی شده است.

وی در تشریح نظریه دوم نظام‌های سیاسی دنیا گفت: در نظریه دوم که صاحبان آن افرادی همچون ولتر، ژان ژاک روسو هستند، منشأ حاکمیت و حکومت، مردم هستند وهیچ منشأ فرامردمی حق تصرف ندارد.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه این تفکر بعد از قرون وسطی، در فرانسه متولد و در کشورهای دیگر تقویت شد و به افرادی که به این نظام معتقدند، «لائیک» گفته می‌شود، افزود: پیروان این نظریه معتقدند خدا، دین و روحانیت مربوط به دنیا نیستند و حق دخالت در امور دنیا را ندارند، زیرا دین از سیاست جدا و فقط برای آخرت است و کلیسا، روحانیت، خدا و مذهب حق دخالت در مسائل دنیوی را ندارند.

حجت الاسلام مدنی با اشاره به سومین نظریه نظام‌های سیاسی دنیا افزود: در این نظریه، منشا حاکمیت و قدرت خداوند است و اوست که به قدرت مشروعیت می‌دهد و این یک جبهه‌ی فکری است.

وی ادامه داد: تفاوت میان جبهه و مکتب در این است که در جبهه، مختلفی وجود دارد که میان آنها تفاوت زیادی وجود دارد که گاهی این مکاتب فکری در مقابل هم قرار می گیرند.

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: در این جبهه‌ی فکری، مکتبی وجود دارد که معتقد است منشأ حکومت و حاکمیت خداوند است و رأی مردم منشأ و تاثیری ندارند و خداوند همانطور که پیامبران را انتخاب کرده، اما خود را نیز انتخاب می‌کند و وظیفه‌ی مردم فقط اطاعت است.

حجت الاسلام مدنی اظهار کرد: در مکتب دیگری از این جبهه، منشأ حاکمیت خداوند است، اما همان خداوند این حق را به مردم واگذار کرده و جامعه همانند یک مال مشاء در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در اندیشه امام خمینی(ره) به عنوان معمار انقلاب، جایگاه مردم صرفا یک جایگاه تشریفاتی نیست و بسیار بر نقش مردم تأکید شده و طبق نظر ایشان همین مردم هستند که ما را از زندان‌ها بیرون آورده و تظاهرات کردند و صاحب این مملکت هستند.

مدیر جامعه الزهرا(س) تأکید کرد: زمانی در قم بحثی مبنی بر محدود کردن حق رأی به نخبگان مطرح شد که امام(ره) به شدت در مقابل این اندیشه موضع گرفتند و به نقش مردم در پیروزی‌های انقلاب اسلامی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هنر امام راحل(ره) این بود که یک نظام جدید با عنوان «مردم سالاری دینی» را مطرح کردند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به بخش پایانی خطبه شقشقیه گفت: امام علی(ع) در این خطبه می‌فرمایند: «اگر حضور فراوان بيعت‌كنندگان نبود و ياران حجّت را بر من تمام نمى‏ كردند و اگر خداوند از علما عهد و پيمان نگرفته بود كه برابر شكم‌بارگى ستمگران و گرسنگى مظلومان سكوت نكنند، مهار شتر خلافت را بر كوهان آن انداخته، رهايش مى ‏ساختم و آخر خلافت را به كاسه اوّل آن سيراب مى ‏كردم، آنگاه مى‏ ديديد كه دنياى شما نزد من از آب بينى بزغاله ‏اى بى ارزش‏تر است».

ولایت فقیه همیشگی است اما تولی فقیه وابسته به مردم است

وی افزود: درباره زمان ولایت فقیه از امام خمینی(ره) استفتا کرده‌اند و ایشان فرمودند ولایت فقیه همیشه هست، اما «تَولّی» فقیه زمانی است که همه مردم باشند.

مدیر جامعه الزهرا(س) ادامه داد: اگر مردم نباشند، شخصی مانند امیرالمؤمنان(ع) مجبور خواهند شد ۲۵ سال قنات حفر کنند و درخت بکارند؛ امام حسن(ع) تا مدائن بیایند، اما مجروح برگردند و از کوفه به مدینه بیایند و خانه‌نشین شوند و اگر مردم نباشند، حتی جایی که قیام وظیفه است، ولّی خدا امام حسین(ع) قیام می‌کنند، اما سینه آن حضرت، زیر سم اسب‌ها خرد می‌شود و دیگران بدمستی‌اش را می‌کنند.

ویژگی ها رییس جمهور اصلح

مدیر جامعه‌الزهرا(س) در بخش دوم سخنان خود به مسأله انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: اصلح دارای ویژگی‌هایی همچون متعهد بودن، بصیر بودن، دشمن‌شناس بودن، پیوند با ارزش‌ها، داشتن سوابق پاک است که در بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این ویژگی ها مطرح شده است.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه و شأن رئیس جمهور ایران تصریح کرد: ما می‌خواهیم رییس جمهوری شایسته انتخاب کنیم تا ملت ایران در مقابل نظام کاپیتالیستی و نظام مارکسیستی دنیا حرف جدیدی برای زدن داشته باشند.

مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: در نظریه پایان تاریخ و برخورد تمدن‌ها، اندیشه بسته شدن دنیا مطرح است که در نهایت چاره‌ای جز حاکمیت لیبرالیستی آمریکا نیست و در مقابل این اندیشه، کسی در جمهوری اسلامی ایران ایستاد و با فریاد «الله اکبر» حرف جدیدی را به میدان آورد.

حجت الاسلام مدنی یادآور شد: افرادی در جامعه حضور دارند که اقتصاد اسلامی را باور ندارند و اندیشه لیبرالی خود را پنهان نمی‌کنند، اما باید کسی به روی کار بیاید که اقتصاد و نظام اسلامی را با همان دید وسیع و شرح صدر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پیش ببرد و نه تنها در لفظ بلکه در عمل به آنچه می‌گوید، عمل کند، بنابراین رییس جمهور ما باید دین باور، مردم مدار و انقلاب شناس بوده و به آرمان های اسلام و انقلاب باور داشته باشد./968/پ202/ی

ارسال نظرات