۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۹۳۸۲۷

ائتلاف ملی عراق حمله هوایی ترکیه به سنجار را محکوم کرد

ائتلاف ملی عراق طی پیامی حمله هوایی ترکیه به منطقه سنجار در استان موصل را محکوم کرد.
ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف ملی عراق طی پیامی به حمله هوایی نظامیان ترکیه به منطقه سنجار واقع در استان موصل در شمال باختری عراق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: کمسیون سیاسی ائتلاف ملی در جلسه دوره‎ای خود پرونده امنیتی و سیاسی عراق و کشورهای منطقه به ویژه نبرد مجاهدان در عملیات آزادسازی موصل را مورد بررسی قرار داد و حمله هوایی ترکیه به منطقه سنجار را به شدت محکوم کرد.

این ائتلاف افزود: اعضای کمسیون همچنین سفرهای اخیر حجت الاسلام سید عمار حکیم به کشورهای مصر و تونس را مورد بررسی قرار داد و بر افزایش ارتباط عراق با کشورهای عربی تاکید کرد.

همچنین حیدر العبادی نخست وزیر عراق حمله نظامیان ترکیه به اراضی این کشور را نقض حق حاکمیت این کشور خواند و تصریح کرد که ترکیه باردیگر قوانین بین المللی و حق همسایگی را نقض کرده است.

گفتنی است ارتش ترکیه روز گذشته به بهانه اینکه مناطق سنجار و شمال سوریه، به دو مرکز تروریستی تبدیل شده‌اند، این مناطق را بمباران کرد

سنجار که ساکنانش از ایزدی‌ها هستند، در سال ۲۰۱۴ به تصرف داعش در آمد. در آن زمان هزاران تن از ساکنان منطقه کشته شدند و بسیاری از دختران و زنان مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند./994/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات