۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۹۳۸۱۶
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

علمایی چون آیت‌‌الله قریشی در دنیا و آخرت جایگاه والایی دارند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مقام و جایگاه شخصیت هایی همچون آیت الله قریشی که عمر خود را به عنوان هادی سپری کرده اند، در روز قیامت قابل احترام است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در مراسم تجلیل و تکریم از 70 سال خدمت قرآنی آیت الله قریشی، اظهار کرد: مردم به سه دسته تقسیم می شوند عده ای از عالمان هستند که تعلم، تعلیم و عملشان برای رضایت الهی است که بنابر فرموده پیامبر اکرم(ص) جایگاه این عالمان نه تنها در دنیا عظیم و قابل احترام است بلکه در ملکوت نیز محترم شمرده می شوند.

وی با بیان اینکه گروه دوم کسانی هستند که به کمال نرسیده و همیشه به فکر یادگرفتن هستند، تصریح کرد: گروه سوم به هر بادی می لرزند، به هر سازی می رقصند و به هر نوایی ناله می کنند چرا که ثبات شخصیت و فکر ندارند و از نور علم، جان و دلشان نورانیت پیدا نکرده است.

وی تأکید کرد: گروه سوم، پایانشان مشخص نیست؛ ثبات فکر، عمل، اندیشه و شخصیت نخواهند داشت چرا که دلهایشان تاریک و چشم هایشان نابیناست و راه را گم می کنند.

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)  که می فرمایند «کسی که جامعه را با علم، قلم، اندیشه و منطق خود در مسیر حیات قرار دهد هرگز نمی میرد»، گفت: بعد از 28 سال از وفات امام راحل(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب، این امر به طور کامل ملموس است.

وی با اشاره به عید مبعث، گفت: همانطور که بعثت رسول اکرم(ص)  اعراب جاهل را از گمراهی نجات داد، قیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال 1342 نیز حکومتی بر اساس آموزه های انبیای الهی بدون وابستگی به شرق و غرب پایه ریزی کرده و پرتویی از بعثت را به نمایش گذاشت.

وی گفت: اگر امروزه بعد از 39 سال شاهد عداوت دشمنان با روشهای مختلف بایکوت سیاسی، محاصره اقتصادی و ایجاد گروهکهای تروریستی هستیم به علت حرکت جمهوری اسلامی ایران در جهت مردم سالاری دینی و اجرای احکام الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: دشمنان در کشورهای اسلامی دیگر با وجود اینکه 5 وعده نماز می خوانند و صفوف نمازهایشان به هم فشرده است، احساس خطر نمی کنند چرا که همین شاهزاده ها که خود را خادمین حرمین می نامند در مقابل ملکه انگلیس تعظیم می کند، برای دیدار با مقامات صلیب به گردن می آویزند و دست زن نامحرم را می بوسند؛ این اسلام از نظر آنها خطرناک نیست.

وی با بیان اینکه غرب با اسلام حقیقی مخالف است، بیان داشت: آنها اسلام اسمی را می خواهند و اسلامی عملی را که در متن جامعه و به فکر اجرای عدالت و احکام الهی باشد، نمی خواهند.

نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: با همه توطئه های دشمنان وحدت بین مسلمانان و وحدت بین ادیان آسمانی و ملت ایران  بی سابقه است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به شخصیت آیت الله قریشی پرداخت و گفت: مقام و جایگاه شخصیت هایی مانند امام راحل و آیت الله قریشی که عمر خود را در هدایت کردن دیگران سپری کرده اند، در روز قیامت  قابل احترام و یک درجه پایین تر از انبیاء و اوصیای الهی خواهد بود و حق شفاعت خواهند داشت.

وی با قدردانی از حوزه و دانشگاه به جهت برگزاری مراسم تجلیل از آیت الله قریشی، خاطرنشان کرد: جامعه ما به تکریم و تجلیل از فرهیختگان، علما و اندیشمندان برای الگودهی به جوانان نیاز دارد./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات