۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۹۳۸۰۱
امام جمعه بجنورد:

بیکاری ریشه غالب معضلات اخلاقی و اجتماعی در کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت تقویت و رونق تولید و اشتغال در کشور، گفت: در حال حاضر بیکاری ریشه اصلی معضلات اجتماعی و مفاسد اخلاقی در جامعه ما محسوب می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، با تأکید بر توجه بیشتر به توان و توانمندی داخلی، اظهار کرد: وارد کردن کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند کار خلاف عقل و شرع بوده و باید به این رویه پایان داده شود.

وی تصریح کرد: ضروری است در تمامی حوزه‌ها با استفاده از نیروی کار و کارگر داخلی که بازوی اقتصاد کشور است، میزان و کیفیت تولید خود را افزایش داده و در این راه از تشویق، پشتیبانی و ارائه تسهیلات غافل نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید برای سرمایه‌گذاران دست‌انداز ایجاد شود، افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل شود که در برابر اقتصاد مانع‌تراشی نشود که در این زمینه‌ها بانک‌ها نقش مهمی دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مولد و سرمایه‌گذار نیاز به تسهیلات دارند و اگر قصد تولید داریم باید از آنها حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: برای رونق تولید باید فرهنگ تولید و اشتغال مورد نظر رهبر معظم انقلاب را به‌ صورت جدی در دستور کار داشته باشیم؛ زیرا اگر بخواهیم دشمن را در تقابل موجود مغلوب کنیم باید تولید را تقویت و فعال کنیم تا مشکل اشتغال در کشور رفع شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه با افزایش بیکاری اعتیاد، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و مجادلات کاهش می‌یابد، افزود: در واقع بیشتر مشکلات اخلاقی و معضلات اجتماعی ما ریشه در بیکاری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید: هر جا تنگنای اقتصادی به وجود بیاید مشکلات اخلاقی هم در پی آن خواهد آمد؛ زیرا بیکاری تولید فساد می‌کند، بنابراین باید تلاش شود بیکاری در کشور مهار شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید همه ما مطالبه رهبری را جدی بگیریم؛ زیرا درد و درمان معلوم است و با عمل به فرموده رهبری، ایران اسلامی کشوری مستقل و خودکفا خواهد شد و دیگر نیازی به منت‌کشی در دنیا نخواهیم داشت./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات