۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۹۳۷۹۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

حوزه علمیه انقلابی مهم‌ترین مانع انحراف جامعه اسلامی است

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر اینکه باید حوزه‌های علمیه در صیانت از هویت انقلابی خود کوشا باشند، گفت: حوزه علمیه‌ای که انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کند، مهم‌ترین مانع انحراف در جامعه اسلامی خواهد بود.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب و اساتید استان، با تأکید بر ضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های روزافزون دشمنان برای انقلاب زدایی از حوزه‌های علمیه، باید این مراکز دینی و علمی در صیانت از هویت انقلابی خود کوشا باشند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه سهم بسزایی در تداوم و به ثمر رسیدن انقلاب بر عهده داشتند و پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی به شمار می‌روند؛ به همین دلیل باید با تمام توان و امکانات خود برای بصیرت افزایی و حفظ روحیه و منش انقلابی تلاش کرده و مانع پیشبرد اهداف دشمنان در انقلاب زدایی از حوزه‌ها شوند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب انفعال و انقلاب زدایی از حوزه‌ها است، اضافه کرد: دشمنان با درک نقش اساسی روحانیان در کشور و پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می‌کنند تا حوزه‌های علمیه هویت انقلابی خود را از دست داده و در این زمینه خنثی و منفعل عمل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که اگر حوزه دست از انقلاب بردارد یا جریانی که به دنبال انقلاب زدایی است، موفق شود که حوزه سکولار تحویل دهد و آن را از عمل انقلابی دور کند، در آن صورت باید شاهد مرگ نظام و حوزه باشیم؛ به همین دلیل ضروری است حوزه‌های علمیه باید با روحیه و منش انقلابی به رهنمودهای معظم له عمل کرده و با عملکرد خود دشمنان را مأیوس کنند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به‌ عنوان مهد و خاستگاه اصلی انقلاب باید با اندیشه انقلابی و با گسترش کلاس‌های مبانی اعتقادی و اخلاق‌مداری در کنار توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تهذیبی به تربیت طلاب انقلابی پرداخته و به این طریق از پیشبرد اهداف دشمنان در حوزه جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید علاوه بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تهذیبی بینش و تفکر انقلابی را در طلاب توسعه داده و با توجه به اولویت‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب از انقلاب زدایی و تحقق اهداف دشمنان در حوزه‌ها جلوگیری کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه انقلابی بودن ذات حوزه است، اظهار داشت: حوزه‌های انقلابی باید با ارج نهادن به ولایت مداری و شناخت دقیق اولویت‌ها با تولید انسان‌های ولایی، مخلص، کارآمد و توانمند حضوری فعال و مستمر در میدان عمل داشته و به این طریق فرهنگ انقلاب را حفظ، پرورش و صادر کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه به‌ عنوان مرکز اصلی شکل‌گیری انقلاب باید با تفکر انقلابی، روحیه انقلابی، تولیدات انقلابی و حمایت انقلابی از نظام اسلامی و انقلاب ذات انقلابی خود را حفظ کرده و پرورش دهند.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه تأثیرگذار حوزه‌های علمیه در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی ایران، گفت: اگر حوزه انقلابی نماند و انقلابی عمل نکند نظام اسلامی به انحراف کشیده می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید مثل تمام این سال‌ها با حفظ و پرورش شاخص‌های انقلابی و داشتن خصائلی نظیر مردمی بودن و مردمی باقی ماندن، عدالت‌طلبی، هوشمندی و مبتکر بودن، برنامه‌ریزی و آینده سازی در صحنه نظام اسلامی حضوری انقلابی، فعال و مفید داشته باشند تا دشمنان جرئت نکنند برای انقلاب زدایی از حوزه علمیه وارد میدان شوند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات