۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۷۸۹
مدیر حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی:

کنگره ملی آیت الله قریشی برگزار می شود

مدیر حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: مراسم تجلیل و تکریم آیت الله قریشی مقدمه ای برای برگزاری کنگره ملی آیت الله قریشی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجید بنابی حجت الاسلام محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام صفدر محمدی امروز در مراسم تجلیل و تکریم از 70 سال خدمت قرآنی آیت الله قریشی، اظهار کرد: تکریم و تجلیل از کسانی که سالها در کسوت تعلیم و تدریس، تحقیق و تفسیر قرار می گیرند، ضروری است .

وی تکریم از شخصیت های علمی و دینی را در واقع تکریم نعمتهای الهی خواند و افزود: آیت الله قریشی بیش از 70 سال است که در خدمت قرآن هستند؛ تکریم این پژوهشگر قرآنی در واقع تکریم علم و عالم و الگودهی علمی، اخلاقی و معنوی به جوانان و پژوهشگران است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مراسم تجلیل و تکریم از 70 سال خدمت قرآنی آیت الله قریشی، خاطرنشان کرد: این مراسم مقدمه ای برای فراهم کردن ملزومات برگزاری کنگره ملی آیت الله قریشی است که در آینده نزدیک شاهد برگزاری آن در ابعاد وسیعتری خواهیم بود.

تألیفات آیت الله قریشی نشأت گرفته از نفس مطمئنه ایشان است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مجید بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت علمی و دینی آیت الله قریشی، اظهار کرد: آيت الله قریشی بیش از 70 سال است که در خدمت قرآن هستند

وی افزود: 50 جلد کتاب بسیار مفید و دلنشین این پژوهشگر قرآن نشأت گرفته از نفس مطمئنه و خالص ایشان است، هیچ مجلسی را بدون فیض از نکات تفسیری، تاریخی و اخلاقی آیت الله قریشی به پایان نمی رسانم.

حجت الاسلام بنابی تصریح کرد: آیت الله قریشی به عنوان مفسر و معلم اخلاق سال هاست که تکتاز میدان علم و عمل بوده و زندگی ایشان سراسر درس و عبرت است.

امام جمعه موقت بناب گفت: خداوند برای حجت الاسلام و المسلمین حسنی، روحانی مبارز و نستوه آذربایجان لباس عافیت بپوشاند؛ مردم مجاهدت های این عالم بزرگوار را فراموش نخواهند کرد./936/202/ب2

ارسال نظرات