۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۹۳۷۸۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

معراج مؤمن با نماز و تهذیب نفس حاصل می شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تنها با تهذیب نفس است که نماز جایگاهی برای معراج مؤمن خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد باقر علوی تهرانی، امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که اخلاق، گمشده امت پیامبر(ص) است، گفت: اگر بخواهیم به عنوان یک کشور شیعه ، تشیع و انقلاب خودمان را به کشور های دیگر معرفی و صادر کنیم باید اخلاق مدار باشیم تا آن ها پذیرای دین و انقلاب ما باشند.

وی در مورد جایگاه اخلاق در حوزه دین افزود: رسیدگی به اخلاق برای ما نه تنها شایسته، بلکه بایسته نیز هست و ما باید به دنبال اخلاق برویم و باید بدانیم اخلاق چیزی است که در تشیع ما را به تهذیب نفس می رساند و در تصوف به تقویت نفس و ما باید به دنبال تهذیب نفس باشیم و این به آن معناست که رذایل اخلاقی همچون بخل، تنگ نظری، حسادت و کینه را از درون خود دور کنیم و تنها در این زمان است که نماز جایگاهی برای معراج مؤمن خواهد شد.

وی ادامه داد: الگوی انسان باید بر اساس رهنمودهای قرآن و پیامبر(ص) باشد و بنابر فرموده خود رسول خدا(ص) شبیه ترین مردم به ایشان، خوش خلق ترین امت است.

کارشناس دینی رسانه ملی در وصف اخلاق پیامبر(ص) تصریح کرد: پیامبر(ص) در حوزه اعتقاد به خدا مقام سدره المنتهی و در حوزه بندگی کسی است که خدا فرمود« تو بیش از آنکه لازم است در مقام عبودیت فعالیت می کنی و در حوزه اخلاق کسی هستی که بالاترین مقام در اخلاق را دارا است».

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: همچنین خداوند در وصف حضرت رسول(ص) می فرماید« به خاطر اخلاق خوب توست که مردم به سمت تو می آیند و ایمان می آورند».

وی یادآورشد: امام صادق(ع) در زمینه تقید و پایبندی به اخلاق حدیثی دارند و می فرمایند« که اگر دو روز از عمر تو باقی مانده بود یک روز را برای اخلاق قرار بده تا به واسطه سرمایه گذاری برای اخلاق در هنگام مرگ و مردن از آن کمک بگیری»./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات