۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۹۳۷۸۰
پوراسد:

آیت الله قریشی نماد وحدت حوزه و دانشگاه است

رییس دانشگاه فنی حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه آیت الله قریشی را نماد وحدت شیعه و سنی و نماد وحدت اقوام و ادیان در استان خواند و گفت: دانشگاه و حوزه علمیه دو بال فرهنگی جامعه هستند که یکدیگر را تکریم و تکمیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، یعقوب پوراسد، ظهر امروز در مراسم تجلیل از 70 سال خدمت قرآنی آیت الله سید علی اکبر قریشی، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاهها، این دانشگاه برگزاری مراسم های فرهنگی و انقلابی را در اولویت قرار داده است و بعد از یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی، مراسم تجلیل از آیت الله قریشی دومین برنامه ای است که در این راستا برگزار شد.

رئیس دانشکده قاضی طباطبایی ارومیه گفت: نیاز جامعه ما این است که چهره‌های شاخص و موجه معاصر برای جوانان الگوسازی شود تا آنها بتوانند با الگوبرداری از شخصیت‌های برجسته بیش از پیش سبک زندگی اسلامی و فرهنگ دینی و قرآنی را بیاموزند.

پوراسد افزود: علما و شهدا بهترین الگو برای نسل آینده هستند و در این میان شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی چهره‌های فرهیخته فراوانی دارد که تاکنون برای معرفی آنها کوتاهی شده است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه اظهار کرد: شاید در شهر قم جایگاه آیت الله قریشی را به عنوان مؤلف آثار قرآنی و مفسر قرآن کریم بهتر از شهر ارومیه می‌شناسند و در دفتر بسیاری از مراجع تقلید کتاب‌های آیت الله قریشی یافت می‌شود.

وی آیت الله قریشی را نماد وحدت شیعه و سنی و نماد وحدت اقوام و ادیان در استان خواند و گفت: دانشگاه و حوزه علمیه دو بال فرهنگی جامعه هستند که یکدیگر را تکریم و تکمیل می‌کنند، گرچه امثال آیت الله قریشی به این مراسم احتیاجی ندارند بلکه جامعه به حضور چنین افرادی به عنوان یک الگو نیازمند است.

به گفته وی، آیت الله قریشی بیش از 50 کتاب به رشته تحریر در آورده است و کمتر عالم معاصری را می‌توان یافت که این همه افتخار داشته باشد.

وی در ادامه با دعا برای سلامتی و عافیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی، امام جمعه سابق ارومیه، تصریح کرد: جای این مبارز نستوه در این مراسم خالی است، مردم اذربایجان غربی مجاهدت های این روحانی مبارز و مجاهد را فراموش نخواهند کرد.

مراسم تجلیل و تکریم از 70 سال خدمت آیت الله قریشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، مدیر حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان بناب، مسؤولان استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و رؤسای دانشگاه های ارومیه در مجتمع امام علی(ع) ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات