۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۹۳۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

یأس از درگاه الهی گناهی بزرگ است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: خداوند به بندگان صالح خود اسباب توفیق می دهد تا رجعت کنند و پس از آن نیز با پذیرش توبه، حسنات را جایگزین سیئات آنان می کند.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در مدرسه آیت الله خویی، گفت: اگر مومنی با ایمان ظاهری گرفتار گناهان متعدد مستمر و دنباله دار شده اما از آن توبه کردند خداوند گناهانشان را می آمرزد.

وی با بیان این که بر اساس بیان امام باقر(ع) اگر فردی توبه خود را بشکند اما مجددا توبه نصوح کند خداوند آن را می پذیرد تصریح کرد: بشریت دائما در معرض فتنه های مختلف و آزمایش های گوناگون قرار دارند که ممکن است گاهی شهوت بر آنان غلبه کند اما پشیمان شده و توبه نصوح می کنند که خداوند نیز گناهانشان را می آمرزد.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان این که شخص گناهکار باید بازگشت صریح به حکم قرآن کرده و نزد خداوند متعال استغفار کند، بیان کرد: مردم باید آنگونه خداوند را تبلیغ کنند که در هیچ شرایطی مایوس از رحمت خداوند آنهم شرایطی که حتی در ظاهرشان جلوه گر باشد نشوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که خداوند رازق و غافر الذنب است، تصریح کرد: نخبگان جامعه افزون بر جهاد تحصیلی باید از علوم نافعه اهل بیت بهره مند شوند و در جهاد تبلیغی آنگونه تبلیغ کنند که مردم حتی گناهکاران مایوس از رحمت خداوند نشوند و در درگاه الهی استغفار کنند.

وی با بیان این که یاس و ناامیدی را در ظاهر جلوه گر نکنید، خاطرنشان کرد: انسان ها باید حتی در تبلیغ نیز فقیه بوده و سطحی نگر نباشند چراکه حتی کافران نیز ممکن است با توبه نصوح عاقبت بخیر و بازوی ولایت شوند بنابراین باید سطح فرهنگی جامعه با ترویج علوم اهل بیت عصمت و طهارت ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان این که چهره درونی یک فرد را با عقل ظاهری و معاش نمی توان تشخیص داد، اظهار کرد: باید اراده بشریت در راستای اراده الهی باشد و این همسویی اراده در جهاد تحصیلی و تبلیغی سبب می شود تا غفران الهی نصیب حال انسان شده و خداوند فیاض گناهان را بیامرزد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: خداوند به بندگان صالح خود اسباب توفیق می دهد تا رجعت کنند و پس از آن نیز با پذیرش توبه، گناهان را از اعمالشان پاک و سنت های حسنه را جایگزین آن می کند.

وی با بیان این که بر اساس بیان امیرمومنان هرگز سوء ظن نداشته باشید که خداوند دست رد به سینه گناهکاران بزند، گفت: خداوند بارها وعده داده که با پذیرش توبه نصوح، سیئات را مبدل به حسنات کرده و با رافت و رحمانیت خود بنده تائب را می پذیرد و یاس از درگاه الهی گناه کبیره است./202/864/ب1

ارسال نظرات