۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۹۳۷۱۶
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

سنت اعتکاف از برنامه هاي بعثت نبوي است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل گفت: پيامبر اسلام(ص) به عنوان معلم و مربي جامعه بشريت مبعوث شده است تا انسان را هدايت کند و براي اين هدايت، برنامه دارد و يکي از زيباترين برنامه هاي او سنت اعتکاف است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه آران و بيدگل، پيش از ظهر امروز در آيين تجليل از خادمين اعتکاف و معتکفين شهرستان آران و بيدگل، گفت: هدف از بعثت نبي مکرم اسلام(ص) تربيت و پرورش انسان ها و تعليم کتاب الهي است.

وي افزود: پيامبر اسلام(ص) به عنوان معلم و مربي جامعه بشريت مبعوث شده است تا انسان را هدايت کند و براي اين هدايت، برنامه دارد و يکي از زيباترين برنامه هاي او، سنت اعتکاف است.

حجت الاسلام موسوي خاطرنشان کرد: اعتکاف ضيافت الهي و مهمان شدن در درگاه احديت، آزاد شدن از قيود بندگي و بردگي، پرواز روح در عالم ملکوت و اوج بندگي انسان است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه در ادامه با بيان بخشي از مفاهيم آيه 100 سوره مبارکه نساء، مصداق اين آيه را معتکفين خواند و افزود: هجرت از خانه نفس به مبدأ اعلي، بهترين سوغات و ثمره اعتکاف است.

حجت الاسلام موسوي خطاب به توفيق يافتگان حضور در اعتکاف و خادمان اين سنت نبوي، گفت: اعتکاف عبادتي ويژه و خاص است و هر کسي توفيق اين عبادت ويژه و خدمت به اين عبّاد را ندارد و اين توفيقي است که تنها نصيب بندگان مخلص و با ايمان خدا مي شود.

وي با تقدير از ستاد  اعتکاف و اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل تصريح کرد: اعتکاف در اين شهرستان هم از لحاظ کمّي و هم از حيث کيفي بسيار مطلوب بود، گرچه انتظار اين است که هر ساله با همدلي مردم و همگرايي نهادها، ارتقا يابد و مطلوب تر شود.

رييس شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل به استقبال جوانان از آيين اعتکاف شهرستان اشاره کرد و گفت: شور و اشتياق جوانان براي حضور در اين آيين معنوي، نويد آن را مي دهد که جوانان براي حضور در برنامه هاي معنوي و معرفتي علاقه وافري دارند و بايد زمينه حضور آنان را در اين برنامه ها تسهيل کرد.

حجت الاسلام موسوي در ادامه به تفاوت هاي فردي و اجتماعي قشر نوجوان و جوان با ساير اقشار جامعه اشاره کرد و تصريح کرد: روحيات يک دانش آموز نوجوان با يک معتکف بزرگسال و مسن متفاوت است، لذا بايد زمينه اي فراهم شود که در شهرستان، اعتکاف دانش آموزي و دانشجويي برگزار شود.

وي افزود: با راه اندازي اعتکاف دانش آموزي و دانشجويي و تخصصي شدن آن، مي توان فضاي علمي را در قالب اعتکاف در محيط مسجد ايجاد کرد.

لازم به ذكر است، نخستين همايش تجليل از خادمين اعتکاف و معتکفين شهرستان آران و بيدگل به همت اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل در سالن اجتماعات کانون سردار شهيد قاسم عربيان اين شهرستان برگزار شد./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات