۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۹۳۷۱۳
آیت الله سیفی مازندرانی:

برخی ندای حق سرمی دهند اما در سبک و روش به بیراهه می‌روند

آیت الله سیفی مازندرانی، برخی ندای حق سرمی دهند؛ اما در سبک و روش به بیراهه می‌روند، گفت: باید از ورود به زیر هر پرچمی برحذر بود؛ ولو آن پرچم به اسم اجرای عدل، احقاق حق و قسط برافراشته شده باشد.
سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم با قدردانی از تلاش طلاب و فضلای انقلابی که با بینش انقلابی خود مسائل انقلاب را پیگیری می‌کنند گفت: جای تردید نیست که تا وقتی دغدغه‌ها مورد توجه و تأمل قرار نگیرد نمی‌توان مواجهه ظفرمند و حساب شده با چالش‌های نظام داشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که دغدغه ندارد مرده است؛ یک روحانی، عمامه به سر و فاضل و عالم همیشه باید به این فکر باشد که رسالت نبی مکرم اسلام (ص) را بر دوش دارد و فردای قیامت مورد سئوال قرار می‌گیرد.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به روایات متواتری از ائمه اطهار (ع) درباره وظیفه و رسالت علمای اسلام بر حفظ اسلام، ابراز داشت: اکنون حفظ اسلام در گرو حفظ انقلاب است، زیرا این انقلاب ثمره زحمات خون شهدا و امام راحل (ره) است که در زمان حال به اینجا منجر شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم «تمسک به حبل الله» و «اعتصام به حبل الله» را مهم‌ترین مسأله در برهه کنونی انقلاب ارزیابی کرد و گفت: معتقدیم که حبل الله نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار (ع) و در این زمان امام حجت (عج) است؛ اما حبل الله برای ما حبل دیگری گذاشته است و رهبر معظم انقلاب وجود متمثل حبل الله در جامعه کنونی است که بدون شک باید از ایشان اطاعت کنیم.

آیت الله سیفی مازندرانی انقلابیون را از صدر اسلام تا امروز بی‌شمار ارزیابی کرد و گفت: بنا به روایات می‌توان گفت که تنها انقلابی می‌تواند موفق بوده و به ثمر بنشیند که توسط فردی فقیه، عالم و صدوق انجام شود؛ باید از ورود به زیر هر پرچمی برحذر بود؛ ولو آن پرچم به اسم اجرای عدل، احقاق حق و قسط برافراشته شده باشد.

 آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به روایات متعدد گفت: کسی که خود را رئیس جمهور و امام المسلمین، امیر، حاکم و فرمانده مردم می‌داند بر او واجب است که زندگی خود را با معتدل ترین افراد در میان مردم تطبیق دهد؛ حقوق 24 میلیون برای یک کارگزار ننگ است.

مسأله موافقت و مخالفت با ولایت برای ما صراط است؛ اگر این صراط را نادیده بگیریم دیگر چیزی نمی‌ماند، باید ببینیم که رضای خدا در کجاست و حکم پروردگار در چیست؟؛ آقای محمدی گیلانی با دست خود پسر خود را اعدام می‌کند، چون در مقابل ولی امر ایستاده است، و بسیاری از قضات عالی رتبه حکم اعدام عزیز‌ترین کسان خود را دادند؛ این نشان می دهد حکم ولایت مهم تر از خواسته های فردی است./836/ 202/ص

 

 

ارسال نظرات