۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۹۳۶۹۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد:

بصیرت، مؤلفه اصلی در شناخت جریان های داخلی است

حجت الاسلام پیراسته درباره تأثیر عامل بصیرت در شناخت و حضور حداکثری در انتخابات، گفت: بصیرت که همان شناخت مفاهیم و مصادیق و تطبیق آن با یکدیگر است برای حفاظت از مبانی انقلاب و حضور حداکثری در عرصه انتخابات ضروری است.
حجت الاسلام پیراسته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام ابوالفضل پیراسته، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، صبح امروز در نشست بصیرت افزایی در جمع طلاب حوزه های علمیه شهرستان تیران، با تبریک سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) گفت: «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق»، بعثت، منتهای مکارم اخلاق در بشریت است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) درباره بعثت افزود: پیامبر به دو هدف مبعوث شد، نهی مردم از بت پرستی و شیطان پرستی و دعوت به سوی توحید و خداپرستی و وظیفه هر یک از ما طلبه در این دوران که هنوز شاهد بت پرستی در نقاط مختلف جهان هستیم، ابتدا اتصاف به کرامت اخلاقی و هدایت بشریت به سوی توحید است.

حجت الاسلام پیراسته در ادامه با اشاره به ابعاد جهانی انقلاب اسلامی بیان داشت: در سال 57 استکبار غرب تصور می کرد که این انقلاب، انقلابی درون کشوری است که تنها باعث سقوط یک رژیم شده ولی دستاوردهای انقلاب در راستای استقلال و عدم وابستگی به جهانیان ثابت کرد که این انقلاب با هیچ جنگ، ترور، تحریمی ساقط نخواهد شد.

وی یکی از توطئه های دشمن را توسل به جنگ نرم برشمرد و خاطرنشان کرد: با آنکه دشمنان در جنگ نرم توفیقاتی به دست آوردند اما قدرت های نرم شیعه و انقلاب هم چون حضور میلیونی از سراسر جهان در مراسم پیاده روی اربعین، سبب شد بار دیگر توطئه های دشمنان ناکام ماند.

قدرت های نرم شیعه، سلاح مؤثر در مقابله با جنگ نرم است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، ایران را ابرقدرت منطقه بیان کرد و افزود: در دورانی این کشور تنها از لحاظ جغرافیایی در نقشه جهان بود ولی بعد از گذشت 38 سال از انقلاب، به قدرت اول منطقه و از جهاتی به یکی از قدرت های جهان تبدیل شده است که تعیین کننده تحولات منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 6 سال از جنگ سوریه می گذرد و عامل اصلی در پیروزی سوریه در برابر داعش و تروریست به برکت انقلاب و سخنان رهبر معظم انقلاب بوده که این گونه مردم سوریه مقتدرانه در برابر تروریسم ایستادند و در صحنه مذاکرات آتش بس ایران نقش اول و تعیین کننده را داشت و تهدیدهای اخیر رییس جمهور آمریکا نشان از هراس بی سابقه دشمن از این نظام و انقلاب دارد.

طلاب باید حافظان اصلی انقلاب باشند

حجت الاسلام پیراسته یکی از وظایف اصلی طلاب را حراست از مبانی و ارزش های انقلاب برشمرد و بیان داشت: وقتی یک طلبه مدعی حراست از مبانی و ارزش های اسلام است، تنها حکومت اسلامی در جهان، انقلاب اسلامی است و بر هر طلبه ای فرض است که در راستای حفظ ارزش های انقلاب نقش آفرین باشد.

وی درباره ارکان حافظان انقلاب گفت: دین شناسی، اخلاق اسلامی و بصیرت، سه رکن اصلی است که شما طلاب به عنوان حافظان اصلی این انقلاب باید دارا باشید و در کنار دروس حوزوی باید بنیه اعتقادی خود را در برابر شبهات امروز قوی کنید که به فرموده امام صادق(ع) کسی که دین را به خوبی نشناسد، به همان آسانی که وارد دین شده، خارج می شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، در ادامه تصریح کرد: توجه به تهذیب و اخلاق یکی از علل جذب جوانان به سمت دین است که طلاب باید اهتمام جدی به آن داشته باشند و بصیرت که همان شناخت مفاهیم و مصادیق و تطبیق آن با یکدیگر است، برای حفاظت از مبانی انقلاب ضروری است.

وی درباره مصادیق شناخت بصیرت در افراد بیان کرد: معیارگرایی نه شخص گرایی که براساس معیارها و شاخص ها به مصداق اصلی برسیم و شناخت حق به دور از مصلحت های حزبی و جناحی که واقعا فرد بتواند به دور از تمام تعصبات، مشکلات اصلی جامعه را رصد کند و ترجیح عقلانیت بر احساسات در مسائل روز جامعه از مصادیق شناخت افراد بصیر است که این بصیرت برای افرادی چون رهبر معظم انقلاب، بالذات شده و در برخی افراد بالعرض است که با مطالعه و تحقیق می توان به درک بالا رسید.

حجت الاسلام پیراسته هم چنین درباره مؤلفه های بصیرت نیز افزود: راه شناسی، جریان شناسی و دشمن شناسی به مؤلفه بصیرت است به ویژه در دوران غیبت که دشمنان در هر دوره ای با ایجاد توطئه ها و تهدیدها به دنبال تخریب و سقوط این انقلاب هستند باید بیش از گذشته نگذاریم رهبرمان تنها بماند.  

وی لازمه حضور گسترده در انتخابات را داشتن بصیرت بیان کرد و افزود: برای آنکه بتوانیم با قدرت وارد صحنه انتخابات شویم باید بتوانیم مفاهیم را با مصادیق تطبیق دهیم و از نشانه‌های انسان بصیر، معیار گرا بودن است نه فردگرا بودن، اینکه صرف ظاهر یک فرد دست به انتخاب بزنیم، بی‌بصیرتی ما را نشان می‌دهد.

بصیرت، مؤلفه اصلی در حضور حداکثری در انتخابات است

وی درباره مهمترین معیارهای فرد اصلح خاطرنشان کرد: سوابق فردی، پیروی از ولایت‌فقیه، مردمی بودن، سه مشخصه بارزی است که در انتخاب فرد موردنظر باید به آن‌ها توجه داشته باشیم و هم‌چنین پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب که به کرات به مشخصه یک فرد اصلح اشاره کرده‌اند و معیارها و شاخص‌ها را به ما نشان دادند.   

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: در زمان تبلیغات کاندیداها بهترین فرصت برای شناخت فرد اصلح است که با توجه به تبلیغات و برنامه‌های کاندیداها و مشورت با افراد واجد شرایط می‌توانیم به فرد منتخب برسیم همان‌طور که برای خرید یک وسیله تحقیق و پرس‌وجو می‌کنیم، باید برای 4سال آینده این کشور نیز بدون بصیرت وارد نشویم.

وی حضور فعال و انتخاب درست را دو وظیفه اصلی بر عهده ملت ایران در دوران انتخابات بیان کرد و افزود: این انقلاب با خون 250هزار شهید آبیاری شده است و نباید به دشمنان ذره‌ای اجازه نفوذ دهیم و ما در این عرصه آزمایش، ما مأمور به تکلیف و وظیفه هستیم نه نتیجه، و هر آنچه در پایان نتیجه انتخابات شد می‌پذیریم./202/1306/ب1

ارسال نظرات