۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۹۳۶۷۵
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

کرامت انسانی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی محقق می‌شود

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر تلاش برای حل معیشت مردم، گفت: دولتی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می تواند کرامت انسانی را محقق کند.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر اهتمام مسؤولان بر رونق تولید و اشتغال گفت: چند سال است که رهبر معظم انقلاب بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید دارند.

وی افزود: رهبر انقلاب سال گذشته را به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری و ده مزیت ویژه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، ایشان امسال دو مزیت خاص از مزیت های ده گانه سال گذشته را برجسته کردند که نقش کلیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبری در صدد حل مشکلات واقعی مردم  و خروج کشور از رکود، تورم و رونق اقتصادی و شکوفایی و حرکت در مسیر پیشرفت و عدالت هستند، اظهار داشت: رهبر انقلاب محور اصلی این حرکت انقلابی در جهت بن بست شکنی نسبت به معضلات مردم را در تحقق تولید و اشتغال می دانند که سخن بسیار دقیق و درستی است.

وی ادامه داد: مطالبه رهبری برای تحقق شعار سال اقتضا می کند که دولتی توانا، کارآمد، کارشناس، با نشاط، با تکیه بر ظرفیت های مردم، با روحیه انقلابی و جهادی، با هم افزایی و تمرکز بر حل مشکلات و معضلات به جای حاشیه سازی باشد تا بتواند شعار تولید و اشتغال را محقق کند.

آیتالله کعبی با بیان این که از این منظر انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و انتخاب صحیح مردم بسیار می تواند مؤثر باشد، ابراز داشت: برخی در انتخابات بر خلاف اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال دنبال حاشیه سازی، التهاب آفرینی، ایجاد چند قطبی های کاذب و موهوم و دعوای بی جهت و بی ثمر هستند.

وی عنوان کرد: خط رهبری و مطالبه ملت تمرکز همه مسؤولان، دست اندرکاران، دستگاه های عمومی و صاحب نظران بر ارائه راهکارهای عملی برای افزایش سطح تولید، ایجاد اشتغال و کار آفرینی هستند و باید نسبت به فعال سازی شورای اقتصاد، شورای اشتغال، ایجاد تحول در شورای پول و اعتبار  بانک اقدام شود.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان خاطرنشان کرد: بانک ها به جای این که به بنگاه اقتصادی بزرگ تبدیل شوند باید از ظرفیت پول و اعتبار کشور برای کار آفرینی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید، راه اندازی کارخانه های نیمه کاره، تقویت بنگاه های اشتغال زود بازده و ایجاد فضای کسب و کار فعال استفاده کنند.

وی اضافه کرد: انتخابات پیش رو در جهت تحقق تولید و اشتغال مهم است ازاین رو افکار عمومی باید به سمت تحقق دولت کار، کارآمدی و کارآفرین سوق داده شود؛ دولتی که با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می تواند کرامت انسانی را محقق کند.

آیت الله کعبی با بیان تأکید بر پرهیز کاندیداها از عوام فریبی گفت: برخی از نامزدها نباید با عوام فریبی، وعده های کاذب و التهاب آفرینی به جای خدمت به ملت، مسابقه باطل و سرویس مجانی به دشمنان نظام، انقلاب و مردم بدهند که مخابره رسانه ها به جهان این باشد در ایران فضای انتخابات 96 به جای این که در جهت تولید و اشتغال و تحقق مطالبات رهبری و مردم باشد به سمت التهاب آفرینی و فتنه انگیزی حرکت می کند.

وی افزود: برخی از نامزدها و دولتمردان از فضای التهاب آفرینی می خواهند بهره برداری انتخاباتی کنند اما نیروهای مؤمن و انقلابی باید بر حل مشکلات مردم محروم و خدمت به مردم خوب و نجیب ایران تمرکز داشته باشند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات