۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۴۹۳۶۷۴
حجت الاسلام ماندگاري:

مهم ترین پیام بعثت پیامبر، زير چتر ولايت خدا قرار گرفتن است

حجت اسلام ماندگاري گفت: پيامبراكرم(ص) آمده است تا زيرچتر ولايت خدا و زير چتر ولايت محمد و آل محمد باشيم و در عصر غيبت نيز زير چتر مراجع تقليد و ولي فقيه باشيم و آنچه را كه ولي فقيه اجازه داده است انجام دهيم.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدمهدي ماندگاري سه شنبه شب در مراسم عيد مبعث در آستان مقدس محمد هلال ابن علي(ع) شهرستان آران و بيدگل، با اشاره به سه پيام بعثت از پرسيدن عيب نيست و نداستن عيب است بعنوان اولين پيام بعثت نام برد و گفت: زير چتر ولايت خدا قرار گرفتن و بدون اجازه خدا كاري انجام ندادن و همچنين اخلاق خوش از پيام هاي دوم و سوم بعثت است.

وي با اشاره به اينكه پيامبر اكرم(ص) در برابر جهل و ناداني مردم مبعوث شدند، افزود: اولين پيام پيامبر اكرم(ص) اين است كه پرسيدن عيب نيست، ندانستن عيب است و انسانها با هر پست و مقام و جايگاهي كه هستند اگرمطلبي را نمي دانند بپرسند، چرا كه به هر ميزان پرسش هاي ما از دين و كارشناسان دين و روحانيت و قرآن و عترت بيشتر شود، مشكلات ما نيز كمتر خواهد شد.

حجت الاسلام ماندگاري ادامه داد: خداوند در آيه 9 سوره زمر مي فرمايد ‹‹قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ›› كسي كه مي داند با كسي كه نمي داند يكسان نيستند از اين رو هرچه فهم ديني ما بيشتر، سهم ما بيشتر و خسارت ما كمتر است.

به گفته وي، همه به دنبال اين هستيم كه سهم ما در اين عالم هستي بيشتر باشد و خسارتهاي ما كمتر شود و با دست پر به عالم آخرت برويم.

وي در ادامه با اشاره به پيام دوم بعثت، گفت: پيامبر اكرم(ص) آمد تا ما زير چتر خدا باشيم و از زير چتر ولايت غير خدا بيرون بياييم،  چرا كه برخي زير چتر ولايت نفس خود، برخي زير چتر ولايت مردم و برخي هم زير چتر ولايت شيطان هستند، بنابراين پيامبران آمدند تا ما را از زير چتر غير خدا بيرون بكشند و زير چتر ولايت خدا قرار دهند، چون اگر زير چتر خدا باشيم از حمايت خدا بهره مندمي شويم.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا با بيان اينكه ولايت خدا را داشته باش تا حمايت خدا را داشته باشيد، عنوان كرد: ولايت همان اجازه است و براي انجام هر كاري اگر خدا اجازه داده بود و انجام داديم به معناي اين است كه زير چتر خدا هستيم و خدا هم ما را كمك مي‌كند.

حجت الاسلام ماندگاري ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) آمده است تا زير چتر ولايت خدا و زير چتر ولايت محمد و آل محمد باشيم و در عصر غيبت نيز  زير چتر مراجع تقليد و ولي فقيه باشيم و آنچه را كه ولي فقيه اجازه داده است انجام دهيم.

وي با بيان اينكه پيامبر اكرم(ص) مبعوث شد تا ما راه زندگي را را از خدا و پيامبر خدا سؤال كنيم و زير چتر ولايت خدا و پيامبر و اهل بيت(ع) و علما باشيم، گفت: سومين پيام بعثت اخلاق است و اخلاق ما بايد از همه بهتر باشد، چرا كه اخلاق ويترين زندگي است و ويترين زندگي ما از همه بايد جذابتر باشد.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا با اشاره به نمونه هاي مختلف اخلاق، يادآور شد: برخي اخلاق را به معناي خوشرويي معنا مي‌كنند به اين معني كه انسان با ديگران خوش رو باشد، پيامبر اكرم(ص) فرمود بهترين شما كسي است كه خوش روترين و خوش اخلاق ترين به ويژه با خانواده اش باشد.  

حجت الاسلام ماندگاري اخلاق، خوش رويي، خوش فكري و خوش زباني را به عنوان سه مؤلفه اخلاق خوش نام برد و با اشاره به اينكه در رابطه با مردم بايد حسن ظن داشت، يادآور شد: در ايام انتخابات خيلي حرف براي يكديگر مي زنند، اگر به چشم خود ديديد قبول كنيد و اگر هم با چشم خود ديديد بگوييد احتمالا سندسازي كردند.

وي اخلاق را به معناي خوش فكري دانست و بیان كرد: امروز سوء ظن يكي از چالش هاي اجتماعي است كه زندگي ها را نابود مي‌كند چرا كه فكرهاي ما خوش فكر نيست و اين درحالي است كه ما اجازه نداريم به كسي سوء ظن داشته باشيم تا ثابت شود.

حجت الاسلام ماندگاري يادآور شد: اجازه نداريم به هيچ كس سوء ظن داشته باشيم، مگر اينكه ثابت شود، اما خباثت هاي حكومتهاي آمريكا، بني اميه،  بني عباس،  صدام، اسرائيل، داعش و آل سعود بر همه ثابت شده و سوء ظن نيست ثابت شده است.

وي از خوش زباني به عنوان سومين مصداق اخلاق نام برد و گفت: علماي دين 36 گناه كبيره را شمرده اند كه 24 گناه كبيره از زبان است، بنابراين خوش اخلاق به معناي خوش زبان است و زباني كه به هيچكس نيش نمي زند./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات