۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۹۳۶۷۱
امام جمعه بابلکنار:

ولایت مداری و شجاعت در برابر دشمن ویژگی رییس جمهور آینده باشد

امام جمعه بابلکنار ولایت مداری را مهمترین ویژگی رییس جمهور تراز جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: مردم به کسی رأی می‌دهند که از تشر دشمنان نترسد و هم در گفتار و عمل تابع محض ولایت باشد.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امشب در مسجد جامع مرزیکلا با گرامیداشت عید مبعث، گفت: پیامبراسلام(ص) و اهل بیت(ع) کشتی نجات برای بشریت هستند که هر کس به با سوار شدن بر این کشتی در میان امواج پرتلاطم زندگی دنیایی به ساحل سعادت می رسد.

وی افزود: بعثت پیامبر اسلام(ص) نقطه عطف تاریخ بشریت است و خداوند نسخه درمان دردهای بشریت را با قرار نهادن ردای امامت و رسالت بر دوش پیامبر(ص) ارائه داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن بزرگترین موهب و مرحمت خداوند متعال برای بشریت است، اظهار داشت: اگر به قرآن و ولایت تمسک کنیم، هیچگاه به انحراف نخواهیم رفت.

وی الگوی فرهنگ سازی و ساخت جامعه ای متعالی را رفتار و منش پیامبر اسلام(ص) بیان کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) با مهر و محبت اثرات فرهنگی عمیقی بر جامعه جاهلیت آن روز نهاد و توانست از این مردم با استفاده از پیام های قرآن و معارف الهی، تغییرات گسترده ای ایجاد کند.

حجت الاسلام بابائیان با انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور و عدم اهتمام مسؤولان برای ترویج معارف الهی در جامعه، تاکید کرد: متاسفانه فضای فرهنگی ولنگار در جامعه روبرو هستیم که متولیان اجرایی کشور به جای توجه و تلاش برای ایجاد جامعه ای اسلامی و مدینه فاضله، توجهی به اجرای مسائل دینی به ویژه عفاف و حجاب ندارند.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: باید از مناظره های زنده برای روشن شدن حقایق و افزایش بصیرت و قدرت تحلیل سیاسی مردم استقبال کرد و کسانی از این مناظره های واهمه دارند که با انبوهی از وعده های عمل نکرده مواجه هستند.

مسؤول اسبق نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دریایی سپاه به نگرانی مقام معظم رهبری، علما و مردم از وضعیت کنونی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه پرداخت و تصریح کرد: اختلاس، فساد اقتصادی، حقوق های نجومی، عدم برخود با متخلفان، حضور مدیران غیر انقلابی و زاویه دار با گفتمان انقلاب و بی توجهی به مشکلات از سوی مسؤولان همه دلسوزان کشور و مردم را نگران کرده است.

وی ادامه داد: کاندیدایی که در مقابل تشر دشمن می ترسد و نیروی با ایمان مجاهد کشور را تنها با نگرانی از تشر دشمن به کنار می گذارد، شایسته منصب ریاست جمهوری نیست.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این مطلب که فضای تبلیغات انتخاباتی زمانی مناسب برای پاسخگویی رییس دولت یازدهم به انبوهی از وعده های عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: ناکارآمدی ها و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی موجب نابودی صنعت داخلی شده است و امروز با خیل عظیم بیکاران و واردات گسترده در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: باید رییس جمهوری از سوی مردم به صورت آگاهانه انتخاب شود که ظرفیت های واقعی نظام اسلامی را بشناسد و قدرت ملی ما را در مقابل دشمنان قبول داشته باشد.

امام جمعه بابلکنار با اظهار تاسف از افزایش بیکاری در چهار سال گذشته، تاکید کرد: جایگاه ایران به لحاظ بیکاری در جهان طی چهار سال با ۱۱ پله نزول از رده 29 جهانی  به رده ۱۸ رسیده و امروز بر اساس آمار رسمی ۱۲٫۴۵ درصد جمعیت ایران را بیکاران تشکیل می دهند.
وی تصریح کرد: مردم به کسی رأی می‌دهند که از تشر آمریکا نترسد و هم در گفتار و هم در عمل تابع محض ولایت باشد.

حجت الاسلام بابائیان با اظهار تاسف در توقف شتاب عملی کشور به ویژه در حوزه هایی مانند هسته ای، فضایی، گفت: ماهواره بومی شریف ست که توسط دانشمندان جوان کشور طراحی و ساخته شده به خاطر ترس از تشر آمریکا طی چهار سال گذشته اجازه پرتاب داده نشده است.

وی ادامه داد: مقام ریاست جمهوری در کشور شایسته کسی است که در کنار روحیه ای ضد استکباری و قبول داشتن قدرت عظیم کشور، در مقابل محرومان و اقشار ضعیف جامعه خاضع و خادم باشد./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات