۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۹۳۶۶۴
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر:

گرفتاری نماد علاقه خداوند به انسان است

کارشناس دینی رسانه با بیان این که گرفتاری نماد علاقه خداوند به انسان است، گفت: گرفتاری تنها متعلق به ما نیست بلکه انبیا، اولیا و اهل بیت نیز گرفتاری های حتی بیشتری داشتند.
رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رنجبر، استاد حوزه علمیه امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که خداوند هنگامی که بنده ای را دوست دارد او را به انوع گرفتاری و مصائب دنیا مبتلا می کند، گفت: اگر در زندگیتان مصیبت و گرفتاری پیش آمد خداوند را شکر کنید چراکه هنوز خداوند به شما دل بسته، امید دارد و در شما چیز ارزشمندی را می بیند.

وی با بیان این که شکارچی تیر خود را صرف آهو به جای کرکس می کند زیرا که جلوه و جمالی متفاوت از دیگر حیوانات دارد، تصریح کرد: خداوند متعال اینگونه بیان کرده که اگر اهل ایمان آشفته نمی شدند من اجازه نمی دادم کفار حتی یک نفر برای یکبار سردرد بگیرد اما حیف که متاثر می شوند و شاید همین موجب گمراهیشان شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان این که گرفتاری نماد علاقه و تعلق خداوند به انسان است، خاطر نشان کرد: گرفتاری تنها متعلق به ما نیست بلکه انبیا، اولیا و اهل بیت نیز گرفتاری های حتی بیشتری داشته و ویژگی و خصوصیت هایی دارند که این خصائص و استعدادها تنها در مشکلات بروز و ظهور پیدا می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اولیای خدا وقتی به بلایی مبتلا می شدند سر به سجده گذاشته و خدا را شکر می کردند که در ما چیزی هست، گفت: در پایان زیارت عاشورا می خوانید که خداوندا تو را ستایش می کنم از جنس حمد آنانی که در مصیبت و بلا شاگرد تو هستند و این بلایا نماد علاقه خداوند به انسان است.

وی با بیان این که بلایا تیرهای الهی و علامت علاقه حق هستند، بیان کرد: خداوند برخی را با وسائل، تور و وسائط دنیوی متوجه خود می کند؛ همچنین در کنار تیر و تور الهی، تار پروردگار همان نعمات الهی و آیات کتابش است که بخشی از آن روز مبعث بر قلب مقدس و نورانی رسول خدا(ص) نازل شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان این که نزول قرآن در سرزمینی بود که خواندن و نوشتن نمی دانستند، یادآور شد: از دل چنین جامعه ای کسی با خود کتاب آورده که کتابش معجزه و معجزه اش کتاب است، این آیات از روز مبعث تا 23 سال بر قلب نازنین رسول خدا(ص) نازل شد و همین کتاب نورانی است که دلها و گوشها را نوازش داده و جنبه موسیقیایی دارد که یکی از معجزات قرآن نیز همین آهنگین بودن آن است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تنها کتابی که از اول تا انتها می توان با آواز خوش قرائت کرد قرآن است، گفت: یکی از معجزات قرآنی همین است که می گوید اگر می توانید مثل این کتاب را بیاورید.

وی با اشاره به نظاره خداوند متعال بر انسان تصریح کرد: خداوند بیان کرده که ما می بینیم، می شنویم و تماشا می کنیم و روزی شما را خبردار خواهیم کرد، در این دنیای فانی هر کس خوبی کرد خوبی و نیکی می بیند و هر کس که بدی کرد نیز بدی و پلیدی می بیند و این از قوانین بی بدیل خلقت بشریت است./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات