۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۹۳۶۶۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

بهره گیره از سیره نبوی راه رسیدن جامعه بشری به سعادت است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که متأسفانه جامعه امروز بشری از سیره نبوی فاصله گرفته است، گفت: تنها راه رسیدن جامعه بشری به سعادت و رستگاری حقیقی بهره گیری از سیره نبوی است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جشن مبعث رسول گرامی اسلام در مرکز استان، از بعثت پیامبر گرامی اسلام به عنوان حقیقتی از سوی خداوند متعال برای هدایت، سعادت و رستگاری بشریت یاد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین پیام های بعثت نبی مکرم اسلام را از بین بردن رذایل اخلاقی در جامعه و ترویج مکارم اخلاق دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه آن دوران غرق دربی اخلاقی بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا پیش از بعثت نبی مکرم اسلام دروغ، تزویر و بی اخلاقی به اوج رسیده بود، تصریح کرد: مبعث پیامبر گرامی اسلام همه این رذایل اخلاقی ها را کنار زد و اخلاق و معنویت را در جامعه آن دوران نهادینه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام مهم ترین دلیل بعثت خود را اجرای نهادینه کردن مکارم اخلاقی در جامعه عنوان کردند، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام در طول حیات با برکت خود همواره به مسائل اخلاقی توجه ویژه داشتند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله اخلاق دینی در زندگی بشر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بیان داشت: بعثت نبی مکرم اسلام را می توان یک انقلاب فرهنگی دانست که زمینه ساز یک تحول عظیم دینی و فرهنگی در جامعه بشری شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که تا پیش از بعثت نبی مکرم اسلام جامعه بشری در یک شرایط نامناسبی به ادامه حیات خود می پرداختند، تصریح کرد: با بعثت پیامبر رحمت بسیاری از کژی ها و پلیدی های زمان از بین رفت و جامعه بشری با یک تمدن نوین حیات خود را آغاز کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در زمان مبعوث شدند که جامعه آن زمان در اوج عقب ماندگی به سر می بردند، خاطرنشان کرد: اگر امروز جامعه بشری از یک سطح تمدن و فرهنگ جهانی برخوردار است به برکت بعثت نبی مکرم اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که متأسفانه جامعه امروز بشری از سیره نبوی فاصله گرفته است، تصریح کرد: تنها راه رسیدن جامعه بشری به سعادت و رستگاری حقیقی بهره گیری از سیره نبوی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بشریت بدون هدایت و راهنمایی به جایگاه امروز خود دست پیدا نمی کرد، افزود: بشریت برای رسیدن به تعالی حقیقی نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) به ویژه آموزه های نبوی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه قبل از بعثت نبی مکرم اسلام در اوج جاهلیت بود، ادامه داد: امروز نیز دشمنان اسلام ناب برای جلوگیری از رشد و تعالی شریعت محمدی جاهلیت مدرن را در دنیا ترویج می کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه غرب که  مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی است اخلاق و کرامت انسانی را زیر پای نهاده است، تصریح کرد: غرب ذره ای برای انسان و اخلاق ارزش و احترام قائل نیست و این مسأله در رویکرد آنها در برابر ملت های جهان کاملاً مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که جاهلیت مدرن امروز در برابر اسلام ناب و حقیقی قرار گرفته است، گفت: علیرغم همه توطئه های دشمنان، اسلام ناب امروز در دنیای امروز از یک عزت و عظمت خاصی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین رسالت امت اسلامی تحقق اهداف عالی بعثت نبی مکرم اسلام است، تصریح کرد: امت اسلامی باید وحدت و همبستگی در جهت تحقق اهداف عالی بعثت پیامبر گرامی اسلام تلاش کنند تا شاهد یک جامعه آرمانی باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز تفرقه و اختلاف مهم ترین بلای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمن مهم ترین راه سلطه بر امت اسلامی را ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می داند که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که بهترین راه غلبه بر هجمه ها و توطئه های بدخواهان اسلام وحدت و همدلی امت اسلامی است، تصریح کرد: در شرایطی که نظام سلطه با همکاری و همراهی برخی سران خود فروخته عربی تلاش می کنند چراغ اسلام ناب را در جهان به ویژه منطقه خاموش کنند، رسالت مسلمانان بسیار سنگین تر از هر زمان دیگری است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بعثت نبی مکرم اسلام یکی از عالی ترین موهبتی است که خداوند متعال به جامعه بشری ارزانی داشته است، گفت: با بعثت پیامبر گرامی اسلام عدالت، پاکی، اخلاق، مهربانی و انسانیت در جامعه بشری حکم فرما شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برای مقابله با بی عدالتی و ظلم مبعوث شدند، تصریح کرد: عدالت طلبی و عدالت خواهی مهم ترین شاخصه بعثت نبی مکرم اسلام بود که امروز نیز باید مورد توجه جامعه اسلامی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبارزه با ظلم، برقراری عدالت و تحقق اهداف الهی مهم ترین هدف پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) بود، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار دفاع از دین، ادامه دهنده همان مسیر پیامبران الهی در برقراری عدل و عدالت در جامعه جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که با بعثت نبی مکرم اسلام بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه آن دوران ریشه کن شد، تصریح کرد: اگر امروز جامعه بشری با بحران های مختلفی روبرو است به دلیل دوری از همان ارزش های متعالی است که مورد توجه پیامبر گرامی اسلام بوده است.

وی با تأکید براین که امروز همه توان دشمنان اسلام ناب در جهت نابودی دین و شریعت محمدی خلاصه شده است، گفت: مسلمانان نباید بگذارند برخی اختلاف نظرهای ساده زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسلمانان باید برای نبودی و ریشه کن کردن ظالمان و بدخواهان متحد شوند و اختلاف نظرها را کنار بگذارند، تصریح کرد: بعثت پبامبر گرامی اسلام باید سرآغازی برای وحدت و همبستگی امت اسلامی برای مقابله با دشمنان شریعت محمدی باشد./۲۰۲/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات