۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۴۹۳۶۶۰
با حضور آیت الله مکارم؛

برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام تجلیل شدند

آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام با حضور حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.
آیت الله مکارم
افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام عصر امروز در سالن همایش های رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) به کار خود پایان داد.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی در پیام مکتوب به این همایش با بیان اینکه قرآن کریم معتبر ترین معارف الهی است که از جانب خدای سبحان بر پیامبر خاتم نازل شده است، ابراز داشت: ما معتقدیم این قرآنی که امروز در پیش روی ما است همان قرآنی است که بر امین وحی فرود آمد و رسالت آن رهایی انسان ها از تاریکی های جهل و نادانی دردهای فردی و اجتماعی بشری است.

میهمان ویژه آیین اختتامیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی بود و همچنین آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور نیز به عنوان سخنران در این همایش حاضر بود که وی به محورهای 20 گانه ای در رشد و ترقی فرهنگ قرآن در حوزه های علمیه به عنوان نقشه راه حوزه های علمیه اشاره کرد و بر ضرورت ارتقای فرهنگ قرآنی در حوزه ها تصریح کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این همایش بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی قرآن کریم تأکید کرد و گفت: باید در طول سال آسیب شناسی های دقیقی در مورد این مسابقات صورت بگیرد.

در ابتدای این همایش و بعد از قرائت مهدی تقی پور نفر نخست این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق، حسین اسدی رییس ستاد برگزاری این مسابقات دراین همایش قرآن کریم را حلقه اتصال حوزویان در سراسر جهان اسلام دانست و از عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به موضوع قرآن و حدیث قدردانی کرد.

همچنین در بخشی از این همایش که از رادیو قرآن نیز به صورت زنده پخش می شد، به مناسبت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، حجت الاسلام میثم تمار قاری و داور برجسته قرآن از کشور عراق به اجرای مدیحه سرایی به زبان عربی پرداخت.

در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از داوران این دوره از مسابقات، بیانیه هیأت داوران نیز قرائت و برضرورت آزادی و حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله فلسطین و سوریه تأکید شد.

در پایان این همایش نفرات برتر در دو بخش قرائت تحقیق و حفظ معرفی شدند که در بخش قرائت، مهدی تقی پور از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نفر نخست، محمد علی فروغی از کشور افغانستان به عنوان نفر دوم و سید جلال معصومی از کشور انگلستان به عنوان نفر سوم انتخاب شدند و همچنین در بخش حفظ، حسین خانی بیدگلی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نفر نخست، صادق احسانی از کشور افغانستان به عنوان نفر دوم و جبرئیل عمر حسین از کشور نیجر به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

یادآور می شود، این برگزیدگان روز آینده در آیین اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران نیز حاضر می شوند و در نهایت به محضر رهبر معظم انقلاب نیز خواهند رسید./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات