۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۹۳۶۵۶
رییس تجمع علمای صور:

نیروهای مقاومت حامی مرزهای لبنان هستند

یکی از روحانیان لبنان تأکید کرد که نیروهای مقاومت به دفاع شبانه روزی از مرزهای جنوب کشور می پردازند.
شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس مجمع علمای صور لبنان در گفت وگو با خبرنگاران از هجمه صورت گرفته درباره بازدید خبرنگاران از مرز لبنان با فلسطین اشغالی انتقاد کرد و گفت: برخی از لبنانی ها همسو با رسانه های صهیونیستی در برابر دعوت خبرنگاران برای بازدید از مرز با دشمن از سوی حزب الله واکنش نشان می دهند، این در حالی است که مرز لبنان هر روز از سوی دشمن صهیونیستی مورد تجاوز قرار می گیرد.

وی افزود: اختلاف آفرینی گروه مقابل بر اساس مغالطه از سوء فهم عامدانه صورت می گیرد به ویژه اینکه نیروهای مقاومت در مرزهای لبنان به دفاع از حریم کشور پرداخته و در حال تحکیم ثبات جنوب هستند.

این روحانی لبنانی اظهار داشت که برخی گروه ها فراموش کرده اند که این بازدید از سوی مقاومت با هماهنگی ارتش لبنان و نیروهای سازمان ملل و با هدف تحکیم معادله بازدارندگی در برابر دشمن انجام گرفت.

شیخ علی یاسین با اشاره به فرارسیدن عید مبعث تأکید کرد که این مناسبت باید عامل بیداری مسلمانان سراسر جهان شود و سالروز اسراء معراج نیز باید در جان و اندیشه مسلمانان نفوذ کند تا مقدمات پاکسازی سرزمین های اسلامی از لوث صهیونیست ها فراهم شود. 

وی همچنین همبستگی خود را شهروندان مسیحی اعلام کرد و همگان را به وحدت و همکاری برای مبارزه با تندروی و تروریسم با عنوان های مختلف فراخواند.

رییس تجمع علمای صور، مسؤولان لبنانی را به حکمت و ملی گرایی در پرتو شرایط  حساس کنونی دعوت کرد و ادامه داد: مسؤولان و گروه های سیاسی باید مصالح ملی را بر مصالح شخصی و حزبی مقدم شمرده و درباره قانون جدید انتخابات که عادلانه بوده و نمایندگان واقعی ملت را به پارلمان راه می دهد، به توافق برسند./980/ب902/د

ارسال نظرات