۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۹۳۶۴۱
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

کلنگ مهمانسرای خدام عتبات عالیات به زمین زده شد

مراسم احداث مهمانسرای خادمین حرم حضرت امیرمؤمنان(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در مشهد برگزار شد.
آِیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم آغاز احداث مهمانسرای خادمین حرم حضرت امیرمؤمنان(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) امروز با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، نائب التولیه و هیأت مدیره آستان حرم حضرت اباالفضل العباس(ع)، سرکنسولگری عراق و شخصیت های استانی در هتل مضیف امام حسین(ع) مشهد برگزار شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی پس از آغاز مراسم کلنگ زنی به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) گفت: امام رضا(ع) در جواب عالم نصرانی که از ایشان دلیلی بر حقانیت نبوت حضرت رسول اکرم(ص) خواسته بود، آوردن قرآن بدون داشتن سواد و گذراندن مکتب را عالی ترین دلیل حقانیت رسول اکرم(ص) و نزول قرآن بر فردی امی را اراده خداوند بر تجلی قدرت خود بر مردم دانستند.

این مرجع تقلید با اشاره به عیان شدن حقانیت قرآن پس از بی جواب ماندن تحدی افزود: طلب مکرر قران کریم از تردید کنندگان برای آوردن آنچه بر پیامبر(ص) نازل شده از آوردن مانند کل آن تا آوردن در حد یک سوره و ناتوانی تردید کنندگان از زمان جاهلیت تا عصر کنونی، نشان محکمی بر حقانیت بعثت پیامبر اکرم(ص) از سوی خدا و قرآن کریم است.

وی با اشاره به اهمیت حب اهل بیت(ع) در قرآن کریم خاطرنشان کرد: طبق روایات برای هر چیزی اساس و پایه ای است و اساس اسلام حب اهل بیت(ع) است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با برشمردن مراحل ولایت گفت: مرحله اول ولایت محبت و مودت است. اما مرحله دوم سپردن ولایت و حکومت بر اهل بیت(ع) است و حدیث ثقلین ناظر بر همین مساله است. اهل بیت(ع) مورد توجه خاص خداوند هستند و هیچ عملی بدون ولایت قبول نیست. البته اهل بیت(ع) نسبت به آنان که ولایت آنها را پذیرفته اند عنایت خاصی دارند.

گفتنی است که زمین این مهمانسرا از سوی خیر انصاری تامین شده است./۲۰۲/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات