۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۹۳۶۴۰
امام جمعه اهل سنت تایباد:

دولت های اسلامی جلوی نابودی شهرهای تمدن ساز جهان اسلام را بگیرند

امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: دولت های اسلامی اجازه ندهند که بغداد، دمشق، حلب، بحرین و صنعا از بین بروند چرا که اینها شهرهای تمدنی جهان اسلام هستند.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد در همایش «سفیر هدایت» که به مناسبت بزرگداشت مبعث پیامبر اکرم(ص) ظهر امروز 5 اردیبشهت در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد، به بیان دلایل اهداف رسالت پیامبراکرم(ص) پرداخت.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در زمانی مبعوث شدند که همه عالم را رذایل اخلاقی و پست انسانیت فراگرفته بود، افزود: در واقع خداوند پیامبر را مبعوث کرد تا این رذایل را به سجایای اخلاقی تبدیل کند.

امام جمعه اهل سنت تایباد اظهار کرد: پیامبر در طول دوران رسالت خود جامعه انسانی را آماده کرد و وقتی که پیامبر از دنیا رفت پس از مدتی این جامعه به دوران جاهلیت برگشت و انحرافات در جامعه اسلامی شروع شد.

وی با اشاره به مضامین خطبه حجه الوداع از سوی پیامبر اکرم(ص) گفت: در واقع پیامبر درآن زمان احساس خطر می کردند که مسلمانان در شرایطی به جان هم بیفتند و به آبرو و مال یکدیگر تجاوز کنند.

امام جمعه اهل سنت تایباد افزود: دولت های اسلامی باید ریشه این مسایل را پیدا کنند و نگذارند که بغداد، دمشق، حلب، بحرین و صنعا از بین بروند چرا که اینها شهرهای تمدنی جهان اسلام هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسلمانان به جان یکدیگر افتاده اند و این درحالی است که قاتل و مقتول هر دو الله اکبر می گویند و هر دو نماز می خوانند و باید پرسید که چرا مسلمانان به اینجا رسیده اند./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات